شهردار خرم‌‌آباد؛

خرم آباد ۲۰۰۰ میلیاردتومان پروژه راکد دارد

 

 

شهردار مرکز استان با بیان اینکه دشواری مدیریت خرم آباد از کلانشهرها بیشتر است از طرح توسعه ۳۵۰‌ هکتاری کمربند سبز در این شهرستان خبر داد.

داریوش بارانی بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن آمفی تئاتر استانداری،ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و ابراز همدردی با مسلمانان نوار غزه و همچنین خیر مقدم به اصحاب رسانه حاضر در این جلسه،اظهار داشت:مجموعه مدیریت شهری نگاهی ویژه ای به رسانه دارد و همواره از نقد سازنده همراه با راهکار مناسب استقبال می کند.

وی در خصوص سرانه فضای سبز،افزود:در بخش فضای سبز اولویت اول روشنایی و نور پردازی پارک های شاخص شهر و بعد توسعه و احیای سرانه فضاهای سبز موجود در شهر است تا شهروندان در تمام طول سال از آن استفاده بهینه کنند و تیم مدیریت شهری بر آن است که این امر محقق شود.

بارانی بیرانوند گفت:خرم آباد با منابع آبی بسیار باید فضای سبزی بالای ۱۵ مترمربع باید داشته باشد در حالی که فضای سبز اجتماعی ما چهار متر مربع است و در این راستا توسعه کمربند فضای سبز خرم آباد به وسعت ۳۵۰ هکتار را در دستور کار داریم.

شهردار خرم‌آباد گفت:طی ۶ ماه گذشته بیش از ۴۰ پارک و فضای شهری مجهز به سیستم های روشنایی و نورپردازی شده و برای سایر پارک ها نیز این طرح ادامه دارد.

بارانی بیرانوند به پروژه پارک پاگر هم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر آسفالت،نورپردازی و آبرسانی این پروژه در حال اجرا و تجهیز چاه هم در حال انجام است.

فضاهای تفریحی غیراستاندارد استان پلمپ شد

شهردار خرم‌‌آباد با اشاره به وضعیت وسایل بازی مستعمل در برخی پارک‌ها تصریح کرد:بیشتر وسایل غیر استاندارد و مستعمل را جمع آوری و تعدادی را هم جایگزین کرده ایم،همچنین برخی از فضاهای تفریحی غیر استاندارد را پلمب کردیم.

بارانی بیرانوند،در پاسخ به انتقاد شهروندان نسبت به تعداد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد،توضیح داد:بیش از ۳۰۰ سرعت گیر در مناطق مختلف شهر مصوب شده و بنا است سرعت گیرهای غیرمجاز معابر غیراصلی حذف و سرعت گیرهای مجاز نیز استاندارد شوند.

۲۳ هکتار به آرامستان استان اضافه شد

وی در خصوص تعیین تکلیف آرامستان جدید خرم‌‌آباد، گفت:۲۰ هکتار در شرق و سه هکتار زمین را در غرب خرم‌‌آباد برای آرامستان از دولت گرفتیم.

بارانی بیرانوند در مورد انتصابات و استخدام در شهرداری توضیح داد:در شهرداری به دنبال استخدام قانونی نیروی متخصص در حوزه های عمرانی ،فضای سبز و … با مجوز دولت هستیم و در انتصابات مدیران هم قائم به شخص خودم هستم و به هیچ مدیری هم چک سفید امضا نداده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه راه برون رفت شهر خرم آباد از شرایط عدم توسعه، تکمیل طرح های نیمه تمام و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است،افزود: اگرچه خرم آباد کلانشهر نیست،اما مدیریت آن در برخی مواقع به دلیل وجود زیرساخت های تاریخی و فرهنگی سخت تر از مدیریت کلانشهرها است.

بارانی بیرانوند گفت:در حال حاضر دو هزار میلیارد تومان سرمایه و پروژه راکد در شهر داریم،هنر مدیریت شهری این است که این پروژه‌ها را در راستای توسعه شهر به کار بگیریم.

شهردار خرم آباد با اشاره به عدم اجرای طرح های تفصیلی و جامع خرم آباد و سرگردانی مالکان آنها،افزود:متاسفانه ۲۷ سال شهر خرم آباد بدون طرح های فرادست رها شده است،در حالی که در افق حداکثر ۲۰ ساله طرح تفصیلی، باید کاربری این اراضی تغییر کند.

بارانی بیرانوند عنوان کرد:اراضی در شهر خرم آباد وجود دارد که ۳۰ سال توسط مالکان رها شده اند که این افراد باید با مراجعه به شهرداری نسبت به احیای آنها اقدام کنند و مواردی نیز وجود داشته که شهرداری اکثر این کاربری ها را که متولی نداشته اند تغییر داده است.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه پروژه آبشار منطقه جهادگران پهناورترین پروژه شهر و به عنوان یکی از جاذبه های شهری در دستور کار است..

وی در خصوص فاز دوم پروژه آبشار طلایی و پارک شاپوری،بیان کرد:این دو پروژه هم‌اکنون در دستور کار شهرداری خرم‌آباد نیست.

تبدیل پادگان به فضای تجاری و مسکونی بزرگترین خطا بود

بارانی بیرانوند درخصوص پادگان ۰۷ خرم آباد نیز گفت:یک اشتباه راهبردی و استراتژیک بنای مشکلات پادگان ۰۷ را شکل داد،اینکه ۱۶ هکتار از مساحت پادگان بر اساس ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها به کاربری مسکونی،عمومی و تجاری تبدیل شود،این بزرگترین خطا بود‌.

بارانی ادامه داد:سهم شهرداری از پادگان ۰۷ در حال حاضر حدود هفت هکتار است که اگر به عنوان یکی از ذینفعان ملک،بتواند کاربری آن را به تجاری تغییر دهد،حدود چهار تا پنج هکتار به عنوان فضای سبز نیز به سهم شهرداری افزوده می شود چرا که هیچ شهری از توسعه مسکونی سود نکرده است بنابراین این طرح باید با رویکرد تجاری و میدانگاهی و با محوریت یک کاربرد عمومی و حداقل ۱۲ هکتاری دیده شود.

وی افزود:متاسفانه دیده شدن کاربری مسکونی باعث شده است که خرم آباد در تمامی زمینه ها مسئله دار باشد و اعتقاد بر این است که دغدغه کف جامعه باید با ارکان حاکمیت تجمیع شود که در خصوص پادگان ۰۷ نیز با مدیریت خوب استاندار لرستان،حقوق همه ذینفع ها دیده شده و امیدواریم که این موضوع مدیریت شود.

شهردار خرم آباد بیان کرد:اکنون پرونده پادگان ۰۷ در ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی است و خوشبین به رفع مشکلات این پادگان هستیم.

طلب ۵۰۰ میلیاردی شهرداری خرم آباد از وزارت راه

وی،طلب شهرداری از راه و شهرسازی را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:به دلیل عدم پرداخت بدهی،حساب راه و شهرسازی مسدود شد،اما با دستور استاندار مبنی بر توافق با راه و شهرسازی حساب را باز کردیم.

بارانی بیرانوند بیان کرد:طبق توافق صورت گرفته قرار شد، اداره کل راه و شهرسازی از محل اراضی تجاری و مسکونی بدهی خود را به صورت زمین پرداخت کند،همچنین در تملک‌ها هم به شهرداری کمک کند.

وی خاطرنشان کرد:به دنبال این هستیم که اراضی را تبدیل به سرمایه و سرمایه را به پروژه در حوزه‌های مختلف تبدیل کنیم،چون کار شهرداری نگهداری ملک نیست.

گفتنی است،در نشست خبری مدیریت شهری با اصحاب رسانه امروز، خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص موضوعات شهری با داریوش بارانی،شهردار خرم آباد،حجت الله احمدی رییس شورای اسلامی شهر و علی افروزه مدیر روابط عمومی این شهرداری تبادل نظر و گفتگو کردند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور