مدیرکل کمیته امداد امام لرستان ؛

ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت:پنج هزار و ۴۸۸ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون برای مددجویان استان ایجاد شده است.

جلال شیخ پور در گفتگو با خبرنگاران ،اظهار داشت:هم اکنون ۱۰۵ هزار خانواده با جمعیتی حدود ۲۱۶ هزار نفر در لرستان تحت پوشش این نهاد هستند و خدمات به سمت توانمند سازی خانواده های نیازمند تحت حمایت است.

وی،از خودکفا شدن سه هزار و ۵۰۰ خانواده در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین امسال در مجموع حدود ۶ هزار و ۳۶۳ خانواده،شامل ۲۸ هزار و ۹۳۳ نفر به علت خودکفا شدن،ازدواج یا مرگ از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند و افراد توانمند شده،علاوه بر خودکفایی،کمک کننده جامعه هستند و برخی نیز افرادی تحت پوشش دارند.

شیخ پور با بیان اینکه مبنای حرکتی کمیته امداد استان اقتصادی و توانمندسازی است،عنوان کرد:در این راستا تلاش می شود خانواده های تحت پوشش دربازه زمانی مناسب به روال قبلی زندگی خود بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت:این نهاد عملیات اجرایی پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در حوزه ساخت،بازسازی و تعمیر آغاز کرده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کلید واحد مسکونی به خانواده ها تحویل داده است.

شیخ پور بیان کرد:رفع مشکل محرومان بخش شهری نیز در اولویت قرار گرفته است و ۵۰۰ واحد مسکونی امسال پیگیری و تامین می شود.

 

وی با اشاره به امر اشتغالزایی و توانمندسازی محرومان،اظهار داشت:در سالجاری تاکنون پنج هزار و ۴۸۳ فرصت شغلی با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام شده است و اکنون نیز ۱۰ هزار پرونده در بانک های عامل در حال پیگیری است و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۳ هزار شغل در استان ایجاد شود.

شیخ پور با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت افزود:این مهم از عوامل موفقیت اجرای طرح های خرد است و نظارت فنی این طرح ها در حداقل سه مرحله انجام می شود که بالغ بر ۸۹ درصد طرح های اشتغال این نهاد فعال است.

وی با تاکید بر تسهیل گری در امر ازدواج مددجویان این نهاد ادامه داد:در بخش جهیزیه نیز سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

شیخ پور با بیان اینکه در سال گذشته،سه هزار و ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد،گفت:همچنین در راستای کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان،تعداد شش هزار و ۵۵۵ جهیزیه به نام شهدا،تقدیم نوعروسان شد و طرح صندوق ضمانت برای زنان سرپرست خانوار در حال راه اندازی و اجرا است تا در راستای توانمندسازی و با هدف تولید به شرط خرید تولیدات آنها اقدام شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور