بازگشت ملوان به تنظیمات کارخانه

قوی سپید بیدار شده است

عباس دارایی/اختصاصی یادگار امروز- در هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران ، ملوان بندر انزلی در اسفهان دست به کار بزرگی زد و با نتیجه سه بر دو تیم فوتبال سپاهان را شکست داد .

شاگردان تارتار در حالی پای به این میدان گذاشته بودند که در هفته قبل در یک بازی پایاپای و خوب پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی را با تساوی بدون گل در انزلی متوقف کرده بود.

سپاهانی ها با مورایس هیچ کدام از شش بازی اخیر خود را واگذار نکرده و در مقابل نیز ملوان در فصل جدید یکی از بهترین شروع‌های خود را داشته است .

جدال این دو تیم در بازی برگشت فصل گذشته برای زردپوشان یادآور خاطره خوبی بود؛ آن‌ها با تساوی خانگی برابر ملوان قهرمانی خود را در دوره قبلی لیگ از دست دادند و حالا برای این مسابقه انگیزه خاصی پیدا کرده بودند ، بازی در میانه میدان آغاز شد ، خیلی زود در دقیقه ۱۵ بازی، نیلسون، مدافع سپاهانی‌ها در محوطه جریمه روی مهاجم تیم ملوان خطا کرد و ضربه پنالتی رضا جعفری که گل نخست را بازی را رقم زد.

سپاهانی ها پس از دریافت گل جلو کشیدند و بازی را در اختیار گرفتند و نهایتا در دقیقه ۲۹ بازی روی نفوذ بازیکنان سپاهان در محوطه جریمه ملوان مدافع ملوان اشتباه کرد و در دهانه دروازه توپ به رضائیان رسید و او با یک ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند.

رضا جعفری در دقایق اضافه نیمه اول روی اشتباه نیلسون صاحب یک ضد حمله شد که او با یک ضربه محکم دروازه سپاهان را باز کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول محمد قربانی، روی یک پاس رضا اسدی را صاحب فرصت کرد تا او گل تساوی را به ثمر برساند ، نیمه اول این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید ، ملوان در نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کرد ولی رفته رفته سپاهان بهتر شد اما با این وجود این ملوانی ها بودند که تیر خلاص را در نصف جهان بر سپاهانی ها زدند ،  سهیل فداکار با کمک خط دفاعی پر اشتباه سپاهان در دقیقه ۹۳ گل سوم ملوان را به ثمر رساند تا ملوان با برابر تیم قدرتمند سپاهان به رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان هفته نهم صعود کند.

قوی سپید حالا پس از سالها احیا شده است ، ملوان با تارتار در این فصل از هشت بازی نخست ۱۵ امتیاز کسب کرده و بالاتر از سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و سایر تیمهای غیرتهرانی در رتبه سوم قرار گرفته است ، اگرچه این جایگاه ممکن است با انجام بازی‌های موقت سپاهان از دست برود، گرچه ممکن است با خلق نتایج هفته دهم این جایگاه از دست برود اما قوی سپید نشان داده است که یک تیم متفاوت با فصل گذشته است .

سال گذشته در چند هفته نساجی با حمید مطهری نتایج بسیار خوبی کسب کرده و حتی در جمع پنج تیم بالای جدول رده بندی هم قرار گرفت اما به یکباره با ثبت نتایج ضعیف نه تنها این جایگاه از دست رفت بلکه به دلیل تکرار نتایج ضعیف حمید مطهری مجبور شد عطای کار در قائمشهر را به لقایش ببخشد ، ملوان اما به نظر نمی رسد یک تیم دست و پا بسته باشد و سیر صعودی اش ، نزولی شود ، مهدی تارتار از ملوان تیمی ساخته که هوادارانش حداقل در بازی‌های خانگی تا ثانیه پایانی امیدوار به پیروزی هستند و در بیرون از خانه نیز به کمتر تیمی باج می دهد.

دوباره تیمی در انزلی متولد شده که خود را به عنوان مدعی در لیگ برتر معرفی کرده است. یک تیم منظم و بدون ستاره واقعی اما سریع، با ساختار دفاع تیمی و خطرناک در فاز تهاجمی !

انزلی چی ها پس از توقف پرسپولیس در سن سیروس  در نقش جهان نشان دادند که آن بازی اتفاق نبوده و عملکرد فوق‌العاده این تیم حالا نه‌تنها در لیگ جاری مورد توجه قرار گرفته بلکه مقایسه آن با آنچه فصل گذشته بر تیم ملوان گذشت علاقه‌مندانش را شگفت‌زده می‌کند

شاید تیم ملوان به‌واسطه مربی‌ای با تفکرات دفاعی انتظار می رفت یک تیم محتاط باشد اما این تیم بر‌خلاف انتظار با ۱۳ گل زده، بعد از تیم سپاهان، دومین تیم هجومی لیگ برتر تا این لحظه است؛ شاگردان تارتار نشان داده اند میل به تهاجم و گلزنی بین بازیکنان آنها وجود دارد و همین حالا هم جایگاه دوم برترین گلزنان لیگ برتر را رضا جعفری ۵گل  به خود اختصاص داده است ، این نشان می‌دهد مهدی تارتار که به مربی تدافعی و محتاط مشهور بود، تاکتیک هجومی را نیز به‌خوبی می‌شناسد و از آن استفاده می‌کند و حالا با این نسخه نه تنها ملوان روزهای خوبی را در لیگ برتر طی می کند بلکه قوی سفید انزلی بیدار شده و پس از سالها شمالی ها نوید روزهای بسیار خوبی را برای هوادارانشان می دهند.

چاپ در شماره ۱۳۹۵روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور