مدیرکل شیلات لرستان:

سرانه مصرف ماهی در لرستان پنج کیلوگرم کمتر از میانگین کشوری است

 

مدیرکل شیلات لرستان گفت: سرانه مصرف ماهی در لرستان حدود هشت کیلوگرم است و در مقایسه با مصرف کشوری ۱۳ کیلوگرم بسیار پایین بشمار می رود.

به گزارش یادگار امروزکیارش بیرانوندگفت : این در حالی است که سرانه مصرف جهانی ماهی ۲۰ کیلوگرم است و می طلبد برنامه های فرهنگی و ترویجی مناسبی برای ترغیب مردم به مصرف ماهی در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه لرستان با برخورداری از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه، ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه آبزی پروری دارد، افزود: در حال حاضر سالانه بیش از ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی (قزل آلا) در لرستان تولید می شود که با احتساب هر پنج تن یک ایجاد اشتغال، توانسته است ۶ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم در استان ایجاد نماید.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به مهمترین مشکلات پیش روی توسعه صنعت آبزی پروری در لرستان، تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، معارضان محلی، پایین بودن سرانه مصرف و بالا بودن قیمت خوراک ماهی به علت وارداتی بودن اقلام خوراک از مهمترین مشکلات پیش روی توسعه این صنعت پرسود در استان است.

بیرانوند عنوان کرد: در دولت سیزدهم عملیات ساخت چهار مجموعه آبزی پروری در استان آغاز و مجتمع عظیم پرورش ماهی سپید دشت نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور