خشم رئیس از نتایج ضعیف و حملات منتقدین !

کشتی زیر گیوتین

عباس دارایی/   اختصاصی یادگار امروز

 

با نتایج ضعیف کشتی گیران ایرانی در رقابت های جهانی صربستان ۲۰۲۳ زنگ خطر برای کشتی ایران در فاصله یک سال تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صدا درآمده است .

با توجه به اینکه سال منتهی به المپیک است، پیش‌بینی می‌شد کشتی گیران ایرانی  با تمام توان به میدان بیایند و به دنبال کسب سهمیه باشند، نتایج ضعیف ایران اما نشان داد که با وجود افزایش مدال های کشتی گیران فرنگی کار نسبت به جهانی سال گذشته ، کشتی به نوعی هم در آزاد و هم در فرنگی دچار یک چالش جدی شده است .

در این مسابقات کشتی‌گیران ایرانی بیش از هر عاملی در رشته آزاد  ضعف تاکتیکی داشتند و به خوبی برنامه‌های کادرفنی را روی تشک اجرا نمی‌کرد، خطای کشتی‌گیران در این مسابقه زیاد بود و متأسفانه منجر به باخت کشتی‌گیران شد و نتیجه خوبی در رشته آزاد کسب نکردیم.

در رشته فرنگی نیز ضعف بدنی و عدم توان فیزیکی کاملا در کشتی گیران فرنگی کار به ویژه در سه وزن پایانی مشخص و ملموس بود ، بدنسازی نامناسب باعث شده بود کشتی‌گیران در وقت دوم توانی در بدن نداشته باشند ، عدم برنامه‌ریزی برای مقابله با حریفان و همینطور دفاع ضعیف از عواملی بود که در باخت های کشتی گیران فرنگی کار به ویژه علیزاده و رضا گرایی به چشم آمد.

دو طلایی ایران در المپیک یکی در فینال نتیجه را به شکل بسیار بدی به تیلور قهرمان نامدار آمریکایی واگذار کرد و رضا گرایی نیز کشتی هایی بسیار ضعیفی گرفته و نشان داد از شرایط آرمانی و مطلوب فاصله گرفته و از حیث جسمانی مهیای رقابت های جهانی صربستان ۲۰۲۳ نشده بود.

برخی کارشناس کشتی  بر این باورند برنامه‌ریزی انجام شده برای جهانی منتهی به المپیک  مناسب نبود که حذف زودهنگام برخی گوش‌شکسته‌ها را به دنبال داشته است .

با این نتایج علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی در تیررس منتقدین قرار گرفته و منتقدین او بر این باورند با وجود فراهم شدن زیرساخت های مطلوب برای اردوهای تیم ملی اما شرایط فنی و جسمانی و همچنین استفاده از مربیان به گونه ای نبوده است که انتظار می رفته است .

رئیس فدراسیون کشتی بلافاصله پس از پایان رقابت های کشتی آزاد در یک ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه سه، به سوالات هادی عامل خبرنگار اعزامی صداوسیما پاسخ داد . او  که دل پری از انتقادات داشت ، با وجود اینکه ضعف نتایج امسال را پذیرفته بود، اما در اظهارنظری  بسیار تند به منتقدانش تاخت ، او با عصبانیت  به مربیان تیم ملی هم حمله کرد و چند نفر از کشتی‌گیران تیم ملی را هم بی نصیب نگذاشت اما گزارش‌گر شبکه سه در انتهای صحبت های دبیر که درباره حسن یزدانی بود حرف های او را قطع کرد و گفت که یکی از کشتی‌گیران ایران روی تشک رفته است!این در حالی بود که هیچ نماینده ای از فرنگی کاران کشورمان مسابقه نداشت و بعداز بازگشت به استودیوی شبکه سه، مجری و مهمان مشغول صحبت های تکراری شدند!

نتایجی که تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی به دست آورد خوب نبود و کسی نمی‌تواند منکر آن شود اما حملات تند دبیر در مواجهه با سوالان منتقدین و تعبیر او از کارشناس کشتی و تفسیر انتقادات برخی کارشناسان به عقده گشایی صورت خوشی برای کسی ندارد که خودش قهرمان المپیک بوده و بر اهمیت کشتی برای مردم و همچنین ناراحتی افکار عمومی از ناکامی ها واقف است .

دبیر در مواجهه با انتقادات تند و عصبی بود اما باید بپذیرید کشتی ایران با مشکلات زیادی از جسمانی گرفته تا فنی و کوچینگ در جهانی صربستان مواجه بود که برای حضوری قدرت مند در المپیک پاریس باید از همین فردای بازگشت ملی پوشان کشتی به تهران آستین ها را برای جبران نواقص و آماده سازی های اصولی وبالا بزند.

چاپ در شماره ۱۳۷۰ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور