مدیرکل راهداری لرستان:

۲ شرکت حمل‌ونقل کالا در لرستان افتتاح شدند

 

 

مرتضی شیروانی در مراسم افتتاح دو شرکت حمل‌ونقل کالا در لرستان، اظهار داشت: جابه‌جایی کالا در کشور و دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه صنایع مرهون حمل‌ونقل هستند وشرکت حمل‌ونقل کالا سعید ترابر و زاگرس بار با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری ۲۲ نفر در پایانه بار خرم‌آباد افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، اضافه کرد: عمده فعالیت این دو شرکت در حوزه حمل‌ونقل داخلی، یعنی جابه‌جایی کالا از مبدأ خرم‌آباد به سراسر کشور و بالعکس است.

شیروانی، عنوان کرد: با افتتاح این دو شرکت تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در استان به ۱۰۴ شرکت رسیده است.

۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان اصلاح شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از اصلاح و ایمن‌سازی هفت نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان خبر داد.

شیروانی در جمع خبرنگاران با اشاره به خط‌کشی دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی لرستان در شش ماه نخست امسال، اظهار داشت: در این مدت باهدف ایمن‌سازی راه‌های استان، هفت نقطه پر تصادف در شهرستان‌های ازنا، خرم‌آباد، چگنی و سلسله حذف شده است.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار ۹۸۴ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی، ۱۱۱ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۱۱ هزار و ۷۳۲ عدد چشم‌گربه‌ای، سه هزار و ۱۷۱ عدد استوانه ایمنی، ۸۲۹ عدد بشکه ایمنی، ۲۷۵ عدد شیار لرزاننده و هزار و ۸۱۶ عدد سرعت‌کاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: نصب دو عدد برج نوری شهرستان بروجرد و یک نقطه روشنایی طولی «هولاندشت» خرم‌آباد، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است.

شیروانی گفت: از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

وی به حفاظ‌های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد، افزود: در راستای ایمنی راه‌ها نیز در این مدت ۶۰ کیلومتر نیوجرسی چهارمتری تهیه و نصب و دو هزار و ۷۱۳ عدد نیوجرسی آشکارسازی شده است، همچنین پنج کیلومتر گاردریل تهیه و نصب و ۳ هزار و ۷۲۶ عدد آشکارسازی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه طی شش ماه اخیر بررسی شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.

 

۵۰ نقطه محورهای مواصلاتی لرستان نیازمند دوربین ثبت تخلف هستند

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی نیاز به دوربین دارند، گفت: ۵۰ نقطه شناسایی کردیم که نیاز به دوربین ثبت تخلف دارد.

 

شیروانی با اشاره به اینکه ۵۰ کیلومتر جاده دو خطه داریم، بیان کرد: بخش اعظمی از تصادفات ما به خاطر اتومبیل‌های ناایمن ما هستند وعمده تصادفات ما برخورد رخ به رخ، واژگونی، برخورد با عابر و … است ونیاز به مدیریت سرعت داریم، در سطح محورهای مواصلاتی باید میانگین سرعت را تخلف لحاظ کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: محور چغلوندی باید به آزادراه وصل شود که سازنده این کار را باید پیش‌بینی می‌کرد ومحور سپید دشت ۱۲ سال پیش شروع شده و تقریباً دو کیلومتر دو خطه است، بخشی رها شده است.

شیروانی با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی نیاز به دوربین دارند، تصریح کرد: ۵۰ نقطه شناسایی کردیم که نیاز به دوربین ثبت تخلف دارد ودر مهندسی راه جاده سه خطه نداریم، جاده سه خطه سپید دست یک باند آزاد دارد که راننده روی آن مانور می‌دهد.

۹۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان هنوز آسفالت نشده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان هنوز آسفالت نشده است.

شیروانی افزود: استان لرستان در مجموع هشت هزار کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است و از این مقدار نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر آن هنوز خاکی و آسفالت نشده است.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری استان در سال گذشته با آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی رتبه دوم کشور را در این حوزه کسب کرد، همچنین درگذشته در مجموع ۱۲۰ کیلومتر نیوجرسی در طول راه‌های استان نصب شده بود که با برکات دولت سیزدهم در شش‌ماهه نخست سال جاری ۶۰ کیلومتر نیوجرسی جهت ایمن‌سازی مسیر نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، اضافه کرد: ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است که از این مقدار امسال ۲۲ نقطه آن برای رفع، تعریف شده است، درخواست داریم در این سفر این ۲۲ نقطه به ۳۰ نقطه ارتقا یابد و اعتبار آن از طریق وزیر تأمین شود.

شیروانی، بیان کرد: با توجه مسائل و مشکلاتی که رانندگان در تأمین قطعات مصرفی دارند، انتظار داریم وزارت‌خانه تدابیری جهت تأمین قطعات، روغن مصرفی و نوسازی ناوگان حوزه حمل‌ونقل به شکل دولتی به خصوص برای استان لرستان انجام دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور