در قالب اردوی «راهیان پیشرفت»؛ خبرنگاران لرستانی اقتدار هوایی ایران را به نظاره نشستند

 

خرم آباد-اعظم پاپی،خبرنگاریادگارامروز:اصحاب رسانه لرستان به میزبانی بسیج رسانه لرستان در قالب اردوی «راهیان پیشرفت» از پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران بازدید کردند و اقتدار هوایی ایران را به نظاره نشستند.
پس از ورود خبرنگاران لرستانی به پارک علمی تحقیقاتی هوا فضای سپاه مورد استقبال سردار بلالی مشاور عالی سردار حاجی زاده قرار گرفتند، در ابتدای این بازدید سردار بلالی به تاریخچه تشکیل سازمان هوا فضا و دستاوردهای این سازمان پرداخت، صحبت های سردار بلالی که در یک نشست صمیمی و بدور از تشریفات با خبرنگاران صورت گرفت مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت.
سپس بازدید از دستاوردهای سازمان با راهنمایی و تشریح چند تن از نخبگان هوا فضا آغاز شد، در اولین تصویری که خبرنگاران با آن مواجه شدند محله ای از شهر دزفول پس از موشک باران رژیم بعث عراق بود که موشک اسکاد در میان این خرابه ها قدرت موشکی عراق در ابتدای جنگ را به رخ ایرانیان کشیده بود و خستگی راه و قدرت موشکی عراق ناراحتی اهالی رسانه را به دنبال داشت، از شدت ناراحتی بعضی حرف های راهنما ها را نمیشنیدیم و فقط میخواستیم از کوچه دزفول عبور کنیم تا شاید کمی از حال بدمان کم شود، در پایان کوچه دزفول وارد شروع فعالیت سازمان هوا فضا شدیم و پس از چند دقیقه لبخند در چهره بازدیدکنندگان هویدا شد و عکاسان و خبرنگاران به جنب و جوش افتادند گویی خستگی راه فراموش شده بود موشک‌های بالستیک برد نزدیک: موشک‌های فجر (۱ و ۲)، زلزال (۱ و ۲ و ۳)، آرش (۱ و ۲ و ۳ و ۴)، فلق (۱ و ۲)، ظفر، صاعقه، شفق، عقاب، مرصاد، موشک‌های خانواده ستار و موشک‌های خانواده صیاد، موشک هایپر سونیک و… خود نمایی میکردند.
عکس گرفتن خبرنگاران تمامی نداشت آن حس تحقیر که در کوچه دزفول داشتیم جایش را به حس غرور داده بود، کشوری که تمام دنیا تحریمش کرده اند با توان نیروهای نخبه و سخت کوش خود با دست خالی توانسته بود موشک بسازد، ماهواره بر بسازد، ایرانی که زمان جنگ مهاجر را ساخته بود اکنون پهباد نقطه زن شاهد را ساخته است و موشک اسکاد که زمانی برایمان آرزو بود مورد تمسخر خبرنگاران شده بود.

راهنمای سازمان یک جمله از امام خمینی (ره) را مدام تکرار می‌کرد که ایشان فرمودند ما می توانیم و به این باور رسیده بودند که ایران می تواند، وقتی پهپاد مافوق پیشرفته مدل آر-کیو ۱۷۰ متعلق به ایالات متحده آمریکا که میلیون ها دلار هزینه اش شده بود و لقب شبح را یدک میکشید پس از تجاوز ۲۲۵ کیلومتری به حریم هوایی ایران در نزدیکی بردسکن را دیدیم که توسط همین جوانان همچون پرنده ای که پرهایش را چیده اند در دستان بچه های سپاه بود و جهان را حیرت زده کرده بود حس غرور اهالی رسانه را دو چندان کرد، حسی که وصفش در کلام نمی گنجد و یاد ضرب المثل شنیدن کی بود مانند دیدن را در اذهان یادآور میشد.

آری ایران اکنون قدرت اول منطقه است و هیچ متجاوزی قدرت رویارویی با ایران را ندارد، جایگاه رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدظله‌العالی) که با رهنمودها و حمایت های بی دریغش در تمام این سالها در کنار این نخبگان بود تا ایران به این خودباوری رسیده است را نمیشود نادیده گرفت، عین الاسد (چشم شیر) که زمانی منطقه را رصد میکرد و چشم و گوش آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی اسرائیل بود توسط همین پهباد ها کور شد، سالن های پر از دستاوردهای سازمان هوا فضای سپاه یکی پس از دیگری قدرت ایران را نشان میداد از موشک گرفته تا پهباد، امکانات جنگ الکترونیک، سکوی پرتاب‌ ماهواره همگی توان بازدارندگی ایران را نشان میداد.

سفری که در آغاز انتظار یک بازدید معمولی را در اذهان اهالی رسانه تداعی کرده بود جایش را به یک بازدید پر از حس غرور و سربلندی داده بود، حسی وصف ناپذیر که باید هر ایرانی آن را تجربه کند تا به ایرانی بودن خود ببالد، سازمان هوا فضای ایران با اتکا بر دانش فرزندان این مرز و بوم مرزهای دانش را یکی پس از دیگری پیموده است و ایران اکنون یک قدرت بلامنازع در هوا و فضا است، این حس غرور شایسته نام ایران است.

#مشاور عالی فرمانده هوا فضای سپاه:
پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است

سردار «علی بلالی» مشاور عالی فرمانده هوا فضای سپاه، در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: نمایشگاه دائمی دستاوردها و توانمندی‌های راهبردی و پارک ملی هوافضای سپاه، ۳ سال است که شروع به کار کرده است.
وی، با اعلام اینکه این نمایشگاه در حال حاضر پذیرای تشکل‌های مختلف از جمله کارخانجات، مساجد، تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است، بیان کرد: تشکل‌ها برای بازدید از نمایشگاه کافی است با شماره‌تلفن ۰۲۱۴۴۹۰۸۹۰۶ هماهنگی لازم را انجام دهند.
مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران اظهار کرد: پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران در پنج حوزه موشکی، پدافند، پهپاد، عملیات هوایی و فضایی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است.
سردار بلالی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که بگوییم کجا بودیم و در حال حاضر کجا هستیم. اگر امروز ما به جایی رسید‌ه‌ایم که موشک «نقطه زن» تولید می‌کنیم و یا ماهواره «نور ۳» را در مدار زمین قرار می‌دهیم، حاصل عمل به سخن «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) است.
وی خاطرنشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس ما نه‌تنها یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم؛ بلکه در جنگ همه چیز را به دست آوردیم؛ چراکه برای ما تبدیل تهدید به فرصت‌ها بود و الان هر چیزی که داریم از جنگ داریم.
مشاور عالی فرمانده هوا فضای سپاه با اشاره به اینکه باتکیه‌بر توان داخلی به شرایط فعلی در حوزه نظامی و دفاعی دست پیدا کردیم، گفت: این موفقیت‌ها در سایه حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری و مسیری که ایشان ترسیم کرده، اتفاق افتاده است.

انتهای خبر

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور