استاندار لرستان:

 ۳۰۰ مقاله به همایش ملی “مسائل اجتماعی ایران” ارسال شد

 

استاندار لرستان با اشاره به استقبال خوب پژوهشگران از همایش ملی “مسائل اجتماعی ایران”، گفت: افزون‌بر ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

به گزارش یاد گار امروز فرهاد زیویاردر جلسه نهایی هماهنگی ارکان اجرایی همایش ملی “مسائل اجتماعی ایران” (چالش‌ها و راهکارها)، ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات اساسی جامعه و استان لرستان به شمار می‌روند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب است، عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب همواره بر تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی به صورت تحولی، سریع و جهادی تاکید دارند.

زیویار آسیب‌های اجتماعی را دسته‌ای از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری افراد یک جامعه به‌صورت فردی و جمعی دانست که ریشه در بی‌نظمی‌ها، کج کارکردی‌های پدیده‌های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آن‌ها دارند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی بیشتر باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه می‌شوند.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی در لرستان، بیان کرد: احصا و ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار برای کنترل و رفع آن از ضروریات استان است.

وی تصریح کرد: لازم است کنشگران آسیب‌های اجتماعی، پژوهشگران مراکز علمی، رسانه‌ها و نهادهای مردمی به موضوع آسیب‌های اجتماعی که در لرستان بیشتر وجود دارد، تمرکز کنند.

وی افزود: جامعه عاری از هرگونه آسیب و بزهکاری، زمانی تحقق پیدا می‌کند که کنش اجتماعی صحیح و قوی برای مقابله با آسیب‌ها انجام شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه نقطه تمرکز این همایش باید آسیب‌های اجتماعی استان باشد، عنوان کرد: برگزاری این‌گونه همایش‌ها و استفاده از ظرفیت پژوهشگران می‌تواند به عنوان مرکز تبادل مورد استفاده قرار بگیرد و با مباحث مختلفی که از جانب محققان ارائه می‌شود راهکارهای مناسب برای حل آسیب‌های اجتماعی احصا شود.

زیویار افزود: با توجه به اینکه تاریخ برگزاری همایش با برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۵۲ شهید استان تداخل پیدا کرده است، این همایش پس از کنگره شهدا در استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، مسایل و درخواست‌های مطرح شده در این جلسه به ویژه موضوع‌های اعتباری برای برگزاری همایش پیگیری خواهد شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور