سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان؛

اختصاص ۱هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ویژه متقاضیان مشاغل خانگی امسال به استان تخصیص یافته که مراحل پرداخت این مبلغ با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در حال انجام است.

به گزارش یادگار امروز سید فرهاد ناصری نیا در جلسه بررسی طرح های پشتیبان مشاغل خانگی استان با بیان اینکه یکی از مهمترین راه های کسب درآمد و اشتغال در خانواده ها کسب و کار خانگی است، اظهار داشت: مشاغل خانگی در دنیا با سرعت در حال گسترش است و یکی از مهمترین سیاست های کشورها برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بین آحاد مردم به شمار می رود که فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در دوران امروزی است.

وی اولویت پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در سال جاری را طرح های پشتیبان عنوان کرد و افزود: امروز با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، ۳۶۳ طرح پشتیبان حوزه کسب و کارهای خانگی با اعتبار ۵۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به تصویب رسیده است.

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان متقاضیان این تسهیلات برای مرحله پرداخت به بانک های ملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی می شوند که با بهره برداری از این طرح ها، یک هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد .

ناصری نیا اضافه کرد: متقاضیان فعالیت در مشاغل خانگی می توانند در درگاه ملی مجوزها به نشانی https://mojavez.ir مراجعه و ثبت نام کنند که پس از دریافت مجوز به صورت الکترونیکی، احراز اهلیت شده و برای بهره مندی از تسهیلات در نوبت قرار می گیرند.

 

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷ هزار و ۷۲۱ مجوز مشاغل خانگی در بخش های مستقل و پشتیبان برای استان صادر و در این راستا بیش از یک هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه بیشترین مجوزهای صادره شده برای متقاضیان مشاغل خانگی در بخش های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بوده است، تاکید کرد: ۵۱۵ رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی به ثبت رسیده است که در بخش صنایع دستی ۲۵۱ رسته، بخش فرهنگی هنری ۱۲۹، بخش صنعت ۷۲ و در بخش کشاورزی ۶۳ رسته برای صدور مجوز فعالیت وجود دارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور