مدیرعامل شرکت گاز استان ؛

ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای لرستان به ۹۹.۹ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: بیش از ۶۰۰ هزار مشترک لرستانی از خدمات شرکت گاز بهره‌مندند و از نظر گازرسانی تقریبا ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

کرم گودرزی در سه شنبه های خبری این هفته، اظهار داشت: از تعداد ۳۳ شهر لرستان، گازرسانی به ۳۱ شهر انجام شده، ۲ شهر باقی‌مانده هم در دست اجراست کمااینکه شمارش معکوس برای گازرسانی به صعب العبورترین منطقه لرستان یعنی شول‌آباد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای لرستان به ۹۹.۹ درصد رسیده است، افزود: از مجموع ۲ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط در استان، گازرسانی به ۲ هزار و ۴۲۸ روستا انجام شده است و ضریب گازرسانی روستایی به ۹۷.۴۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار مشترک لرستانی از خدمات شرکت گاز بهره‌مندند و از نظر گازرسانی تقریبا ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که لرستان یک استان صنعتی نیست، بیشترین مصرف گاز استان مربوط به بخش خانگی است؛ امیدواریم روزی برسد که استان ما هم از صنایع، بهره‌مند شود و سهم مصرف گاز در صنایع از بخش خانگی پیشی بگیرد.

گودرزی با بیان اینکه شرکت گاز ۲۷۰ میلیارد تومان از بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری طلب دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ما از نظر اشتغال با چالش مواجه است سعی میکنیم در قالب مصوبه هایی به مردم کمک کنیم و انتظار داریم متقابلاً آنها نیز ما را یاری دهند؛ به هر حال هر چقدر درصد وصولی ما بیشتر شود به موازات آن میزان خدمات‌دهی نیز بیشتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: شاخص اعلام شهر یا استان سبز از نظر گازرسانی، دستیابی به ضریب نفوذ بالای ۹۵ درصد است که لرستان سال ۱۴۰۰ به این مهم دست یافته و تمامی شهرهای آن بجز دلفان و چگنی نیز شهرستان سبز هستند.

طلب ۲۷۰ میلیاردی شرکت گاز از مشترکین

گودرزی همچنین گفت:‌ ۳۵۲ روستا و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی لرستان طی ۲ سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و ۲۳ هزار مشترک جدید روستایی نیز جذب شده است.

وی با اشاره به طلب ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت گاز لرستان از مشترکان اظهار داشت: این مدت یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر خط لوله تغذیه ، توزیع فلزی و پلی اتیلن گاز اجرا ، ۲۴ ایستگاه تقلیل فشار احداث و بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ علمک نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: اقدامات شرکت گاز به دورترین و محروم ترین مناطق لرستان رسیده و جذب بودجه پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریالی سال گذشته با تحقق ۱۰۵ درصدی، عمدتا برای ایجاد این زیرساخت ها صورت گرفته است.

گودرزی همچنین اضافه کرد: گازرسانی به سه هزار و ۸۶۵ خانوار ساکن در ۱۱۳ روستای استان به عنوان مصوبه سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور در همان سال نخست اجرایی و برای انجام آن یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی تعداد مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در حوزه گازرسانی را پنج مورد عنوان کرد و افزود: گازرسانی به واحد تولیدی و اقتصادی آهک صنعتی هیدراته پلدختر نیز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اجرایی و در این راستا گاز مورد نیاز کارخانه با انشعاب خط ششم سراسری تامین و ایستگاه تقلیل فشار نیز راه اندازی شد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه مصوبه لوله کشی گاز منازل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی لرستان نیز به عنوان نخستین استان منعقد و ۸۳۳ خانوار جهت گازکشی منازل تعیین شد که تاکنون سازمان بهزیستی استان بیش از ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال پیش پرداخت دریافت کرده و کمیته امداد نیز صورت وضعیتی به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال ارائه کرده است.

گودرزی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای مصوبه گازرسانی منازل مددجویان تامین شده است، اضافه کرد: تسریع در اتمام گازرسانی به شهر ” شول آباد” الیگودرز مصوبه مورد تاکید رییس جمهور و شرکت ملی گاز است که اکنون بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد و تا قبل از مهرماه امسال آماده بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل قصور و کوتاهی، خلع ید شد و این طرح هم اکنون با پیش بینی بهره مندی سه هزار و ۵۵۵ نفر در قالب یک هزار و سه خانوار ساکن در ۴۴ نقطعه جمعیتی مسیر اجرای طرح در حال انجام است و در مراحل نهایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان همچنین گفت: طرح گازرسانی به شهر جدید تیتکان بزنوید الیگودرز نیز از دیگر مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان در ۲ فاز جداگانه و با مجموع اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است و خرداد سال آینده آماده بهره برداری می شود تا با تحقق این مهم، ۴۱۵ خانوار مستقر در این محور از نعمت گاز بهره مند و تمامی ۳۳ شهر لرستان از خدمت گاز برخوردار شوند.

گودرزی همچنین با اشاره به تاکید و شعاردولت مبنی بر محرومیت زدایی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون گازرسانی به ۷۵ روستا و ۷۸ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی با اعتبار ۸۹۰ میلیارد ریال انجام و در این راستا ۲۵۰ کیلومتر خطوط فلزی و پلی اتیلن احداث شد.

وی اضافه کرد: احداث مرکز اداری منطقه ۲ خرم آباد در مدت ۶ ماه کمتر از زمان تعیین شده، احداث ساختمان اداری اشترینان، بازسازی کامل و بهره براداری انبار کالا و اتمام مقاوم سازی ساختمان های نواحی گازرسانی ازنا و نورآباد تا پایان مهرماه امسال نیز از جمله اقدامات زیرساختی و تجهیزاتی شرکت گاز استان از سال گذشته تاکنون بوده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور