همزمان با هفته دولت ؛ ایستگاه پمپاژ آب محمدیه با هدف انتقال آب خط سد درودزن افتتاح شد

شیراز-توانایی،خبرنگاریادگارامروز: همزمان با هفته دولت ایستگاه پمپاژ آب محمدیه با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه با حضور نمایندگان مردم شیراز در مجلس، فرماندار شهرستان شیراز به بهره‌برداری رسید.
وی در خصوص تخصیص اعتبارات نیز گفت: اعتباراتی که در اختیار کمیته شهرستانی است در ردیف اول بحث آب است و بیشترین اعتبارات برای آب است و حتی بهداشت و آموزش و پرورش هم در رتبه بعدی هستند و آماده هستم تا تامین اعتبار شکل گیرد و روز به روز وضع آب شهرستان بهتر شود.
فرماندرا شیراز با اشاره به اینکه با شهر‌های شیراز، صدرا، داریون و خانه زنیان آماده همکاری در حوزه آب هستیم، بیان کرد: در این راستا اعتبارات ملی – دولتی و عمرانی در اختیار می‌گذاریم و آماده‌ایم هر گونه تامین اعتباری شود تا وضع آب شهرستان بهتر از قبل شو.د
شیبانی یادآور شد: در مورد روستا‌هایی که عملا در اختیار آبفا شیراز نیستند مثل قلات، پیگیری می‌کنیم تا مجوز آن روستا‌ها هم به آبفا شهرستان تفویض شود.
افتتاح ایستگاه پمپاژ محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه بدون نیاز به کنترل شیر آلات روی خط اصلی، وارد مدار بهره برداری شد.
بهمن بهروزی با اشاره به بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه همزمان با هفته دولت بیان کرد: این تاسیسات در سال ۱۴۰۰ طراحی و پس از طی فرآیند برق رسانی، احداث پست برق، اجرای منصوبات الکتریکال و مکانیکال و عملیات سازه‌ای در خرداد ماه ۱۴۰۲ وارد فاز مقدماتی بهره برداری شد.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه پمپاژ محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۲ وارد فاز نهایی بهره برداری شد، تصریح کرد: با احداث آن شرایط استفاده از فشار موجود خط اصلی، برای انتقال آب به مخازن پایین دست فراهم شد.
بهروزی خاطرنشان کرد: زمانی که خط دوم وارد شیراز شد باید اقداماتی روی خط و ایستگاه پمپاژ انجام می‌شد و برای این کار ورودی خط در میدان رودکی بسته می‌شد تا خط فشار هد بگیرد و وارد مخزن شود که با احداث ایستگاه مخزن خوشبختانه نیازی به انجام این کار نیست.
مدیرعامل آبفا شیراز تصریح کرد: با استارت این پمپ مناطق والفجر، شهرک مهدیه، بولوار طلائیه، سجادیه، سیمان و شهرک‌های جنوبی از این ایستگاه پمپاژ بهره مند می‌شود.
بهروزی با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب شیراز در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفت: در میزان توسعه و اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب ۲۶۵ کیلومتر، میزان توسعه شبکه و خطوط انتقال فاضلاب ۱۶۸ کیلومتر و حفاری و لوله گذاری چاه با ۲۰ حلقه چاه انجام شده است.
مدیر عامل آبفا شیراز همچنین به پروژه‌های شاخص سال ۱۴۰۲ اشاره و افزود: احداث مدول ۳ و ۴ تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، احداث مدول ۱ تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب در شبانه روز در دست اجرا است.

چاپ در شماره ۱۳۴۷روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۲/۰۶/۱۲

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور