کارشناس سياسي-اقتصادی؛

کوهدشت برخوردار و محروم

 

یک فعال سیاسی اقتصادی در استان لرستان گفت: کوهدشت یک منطقه برخوردار و محروم است، دو کلمه متضاد که واقعیت کوهدشت است درد کوهدشت اقتصادی است و درمانش باید توسط مردانی اقتصادبلد با کارنامه و برنامه‌ای روشن صورت گیرد.

مهرداد غضنفری در نشست با برخی از فعالان رسانه ای استان لرستان گفت: بنده اعتقاد قلبی دارم خبرنگار یعنی دانایی و مبارزه با جهل است و جهادگران واقعی تبیین خبرنگاران هستند.

وی افزود: خبرنگاران به دلیل حضور در عمق ماجراها و به دلیل اگاهی از مشکلات و دردها می سوزد و با تولید روشنایی و ارائه راهکارها در مسیر ساختن قدم برمیدارند.

معاون سابق استانداری استان‌های لرستان و قم با بیان اینکه در استانهای مختلفی مسئولیت داشته و از معلمی در روستاهای کوهدشت تا معاونت استانداری قم تجربه خدمت داشته افزود: بنده در قم که بودم بسیاری از دوستان سیاسی انتظار داشتند تا در این استان بمانم اما خدمت این عزیزان عرض کردم کوهدشت ما یک منطقه برخوردار و محروم است، دو کلمه متضاد که واقعیت کوهدشت است.

وی تصریح کرد: کوهدشت منطقه ای برخوردار است به دلیل استعدادها و قابلیت هایی که خداوند نصیب ان کرده است و محروم است به دلیل بی توجهی مسئولانی که می بایست در مسیر اجرایی نمودن این استعدادها قدم جدی بردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در دولت تدبیر وامید در ادامه بیان کرد: ما دارای منابع کشاورزی و ابی فراوان، مناطق زیبای گردشگری و … ثروتمند هستیم و از این سو با برخی بی توجهی ها در راس آمارهای فلاکت و بیکاری و فقر و بسیاری از مشکلات اجتماعی هستیم.

معاون اقتصادی سابق استانداری قم و لرستان افزود: ما هر توانی داریم باید در استان خودمان صرف کنیم ،همه ما اطلاع داریم که تمامی مشکلات این منطقه ریشه در اقتصاد دارد و بنده با تکیه بر کارنامه اقتصادی و البته برنامه اقتصادی معتقدم در صورت پرداختن صحیح به علت ها می توانیم در حل مشکل ها نیز موفق باشیم؛ در حقیقت درد کوهدشت اقتصادی است و درمانش باید توسط مردانی اقتصادبلد با کارنامه و برنامه‌ای روشن صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی ناامیدی ها در نسل جوان تصریح کرد: جوانان ما اگر شاهد ایجاد تغییر اوضاع اقتصادی باشند قطعا مشتاق به حضور و مشارکت در حوزه های مختلف می گردند.

غضنفری افزود:اینکه مردم ان نشاط کافی برای مشارکت در انتخابات را ندارند قابل درک است اما باید بدانیم اگر مردم مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند بهترین مسیر برای انتخاب یک نماینده مسلط به امور اقتصادی با کارنامه مشخص و برنامه شفاف و مدون استکه همین انتخاب ها باعث بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد رونق و نشاط در جامعه خواهد شد، من با اعتقاد و آگاهی کامل نسبت کشور، استان و شهرستانم عرض می نمایم که بخش عمده ای از آرزوهای ما ریشه در انتخاب های ما دارد ،انتخاب درست بدون شک منجر به ایجاد امید خواهد شد.

غضنفری بیان کرد:البته من بسیار امیدوارم چرا که رشد سیاسی در شهرستان کوهدشت و رومشکان به لطف حضور اقشار آگاه در این منطقه بالاست و امروز همگان به این نتیجه رسیده اند که باید افرادی آگاه به حوزه اقتصادی برای درمان بیماری اقتصادی به میدان بیایند نه افرادی که حتی از ساختار مجلس بی اطلاع هستند و حتی نمی دانند مجلس دارای چند کمیسیون تخصصی است و هر کمیسیون چه وظایفی دارد و قطعاً ما شاهد یک حضور جدی برای یک انتخاب آگاهانه برای ایجاد نشاط و رونق اقتصادی در کوهدشت و رومشکان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دولت ها همواره با ممنوعیت ها ومحدودیت های مالی فراوانی در سرمایه گذاری روبرو هستند افزود:هرچند بنده اعتقاد دارم تنها راه ممکن برای توسعه رفتن به سمت بخش خصوصی و سرمایه گذاری غیردولتی است اما فراموش نکنیم همان منابع داخلی دولتی محدود نیز در صورت پیگیری درست نمایندگان و مسئولان استان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

این چهره شاخص استان لرستان تصریح کرد: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بودجه را در اختیار استانها قرار می دهند و ۸۰ درصد متمرکز در مرکز است و تحت عناوین مختلف تعریف شده است و کسی نیاز داریم که برود و در جذب این بودجه با تخصص و اگاهی اقتصادی قدم های موثر بردارد.

وی افزود: مگر نه اینکه امروز در لرستان و ویژه در کوهدشت، کشاورزی شغل اصلی مردم است، هزاران میلیارد تومان بودجه متمرکز فقط در بخش توسعه ابیاری های مدرن وجود دارد ،لرستان چه میزان از این فرصت بهره برده است؟چرا تاکید می کنیم کمیسیون کشاورزی نیاز به متخصص دارد، تا اعضای این کمیسیون با استدلال وضعیت استان های مختلف را شناسایی کند و با شناخت وضعیت واقعی استانها در تامین منابع مورد نیاز استان کمک کند.

غضنفری تصریح کرد: یک نماینده قوی، متخصص و مسلط به امور می تواند در جهت توسعه استان تمام کابینه را به لرستان بیاورد تا دولت را پاسخگوی مردم کند. در استان کارگروه هایی تعریف شده است که قانونی است و یک نماینده می تواند با راه اندازی این کارگروه ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی ….در زمان تصمیم گیری ها از ان به درستی مشورت و کمک پذیرد.

وی شان نمایندگی را شان ملی دانست و سپس استان و شهرستان و افزود: نماینده کوهدشت اگر توان داشته باشد و در کمیسیون های مهم تخصصی عضو گردد می تواند در جایگاه یک نماینده ملی و موثر حاضر گردد و باید این مطالبه گری در میان مردم ما شکل بگیرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور