اعتماد 100درصدی مجمع؛

تدبیر دبیر برای فدراسیون چیست؟

اختصاصی یادگار امروز

مرتضی برکاته/ گروه ورزش

 

انتخاب مجدد علیرضا دبیر به ریاست فدراسیون کشتی با ۳۸ رای از ۳۸ عضو مجمع مبارک باشد. ولی چرا از ۵۴ نفر عضو مجمع ۳۸ نفر حاضر بودند که  در ادامه به دلایل آن خواهیم پرداخت.

اینکه کشتی در آستانه بازیهای آسیایی از ریل خارج نشد یک حرکت روبه جلو است .

همین ابتدا ضمن تبریک به علیرضا دبیر انتظار داریم در نحوه تعامل خود با کوچک و بزرگ به خصوص بزرگترها و رسانه ها تجدید نظر کند و با تجربه ۴ سال ریاست، دوره جدیدش را کم اشتباه تر پیش ببرد.

او خودش  در سخنانش نشان داد که اشتباهش در برخورد نامناسب مجمع قبلی با سیدمحمدپولادگر را پذیرفته و اینجا ضمن دلجویی از مرد اخلاق مدار ورزش و معاون وزارت ورزش جناب پولادگر جبران مافات کرد . همچنین دبیر در برخورد با رسانه های منتقد حق ندارد از چارجوب احترام خارج شود و نشانه های بهبود رفتارش را که امروز دیدیم باید با طیف رسانه هم شاهد باشیم .

به رغم همه انتقاداتی که به دبیر وارد است او در تکمیل زیرساخت های خانه کشتی و سالن هفتم‌تیر سنگ تمام گذاشته و به هر حال بودجه های قابل توجهی را جذب کرده است .

از طرفی شاهدیم که کشتی ما در تمامی رده های سنی به طور مرتب در تمام رویدادهای رسمی و تورنمنت های معتبر حضور دارد و به خصوص توجه به نوجوانان و جوانان و حتی خردسالان زمینه بروز استعدادهای فراوانی را در آینده فراهم می کند تا کشتی خالی از پشتوانه نباشد.

جشنواره پهلوانک های خردسال یکی دیگر از نقاط روشن مدیریت دبیر در کشتی است که باید ادامه دار باشد.

در چینش مربیان تیم های ملی بزرگسالان  البته دبیر هنوز به جمع بندی نرسیده بخصوص دعوت از یک مربی کم نام و نشان از روسیه که اخیرا اتفاق افتاد سوال برانگیز بود و یقینا ظرفیت مربیان ما به مراتب فراتر از چنین تحرکاتی است که دبیر بایستی با کمک گرفتن از بزرگان کشتی نقشه راه را برای المپیک آینده روشن کند .

توجه به زیرساخت های کشتی در شهرستان‌ها و تمرکز زدایی از تهران هم از دیگر مواردی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند و با ظرفیتی که دبیر دارد امیدواریم توجه به کشتی شهرستانها نیز اتفاق بیفتد .

ولی حضور تنها ۳۸ نفر در مجمع فدراسیون کشتی از تعداد ۵۴ نفر ( دقیق آن را نمی‌دانم ولی معمولأ مجامع به غیر از فوتبال با همین تعداد است )‌ یک پیام مهم دارد و اینکه بخشی تاثیر گذار از خانواده کشتی با عدم حضور خود در مجمع پیام اعتراض آمیز را نشان دادند که دبیر به این مهم نیز باید توجه نشان دهد .

کشتی در بازیهای آسیایی و المپیک تکیه گاه و محور کاروان ورزشی ایران است و امیدواریم با یک انسجام و اتحاد ملی همچنان این پایگاه پر امید و موفقیت ساز باقی بماند و کشتی ایران به حق خود در رقابت های پیش رو برسد و نکته پایانی در معرفی بزرگان صاحب شناسنامه به ارکان فدراسیون جهانی است که جای ایران پس از دکتر توکل همچنان در اتحادیه جهانی خالی است و برای این باید تدبیر شود.. بدوم شک حمایت همه جانبه کمیته المپیک و وزارت ورزش و تدبیر فدراسیون در معرفی افراد بزرگی که کم هم نداریم می تواند دوباره ایران را صاحب یک کرسی تاثیر گذار در تشکیلات جهانی کند .

به امید اینکه شاهد یک آشتی ملی در کشتی باشیم و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های گران سنگی که در کشتی داریم بهترین استفاده را جهت بزرگی کشتی ایران در جهان ببریم .

چاپ در شماره ۱۳۰۷ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۵

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور