فرمانده انتظامی استان لرستان:

ایران منبع اصلی ترویج فرهنگ حجاب  است

 

سردار الهی فرمانده انتظامی استان لرستان در همایش چادرهای آسمانی گفت: امنیت امروز کشور ثمره خون شهدایی است که وصیتشان حفظ حجاب بوده و تجلیات پوشش در میان زنان ایران چنان چشمگیر است که تمدن نگاران، ایران را منبع اصلی ترویج فرهنگ حجاب می دانند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “یحیی الهی”در همایش چادرهای آسمانی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و با اشاره به هدف قرار گرفتن اصل نظام و دستاوردهای آن از سوی دشمنان، پایبندی مردم به اصول انقلاب و حفظ حجاب را مهمترین وصیت شهدا خواند و خاطرنشان کرد: هر شهید نماد یک ستون برای ایستادگی و استقامت این سرزمین است و ما به عنوان میراث داران این ودیعه خداوندی باید سیره شهدای عزیزمان را سرلوحه کار و زندگی قرار دهیم.

وی عفاف و حجاب را خواست و مطالبه به حق مردم عنوان کرد و گفت: دشمن با جنگ روانی و هزینه های زیاد به دنبال کم رنگ جلوه دادن تلاش های فعالان عرصه عفاف و حجاب است و با ترویج و القاء فرهنگ غرب می کوشد ارزش های والای انقلاب عظیم اسلامی ما را از بین ببرند که مردم و مسئولین می بایست هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند و تک تک زنان و مردان ما این حیله دشمن را شناخته و با آن مبارزه می کنند.

وی از عفاف و حجاب به عنوان مهمترین ارزش فرهنگی و اجتماعی، که جامعه اسلامی ایران با دیگر جواع بشری متمایز میکند عنوان کرد گفت: حجاب در این سرزمین چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام جزء فرهنگ بانوان ایرانی بوده و تجلیات پوشش در میان زنان ایران بخصوص زن با عزت لرستانی(با پوشش گلونی) چنان چشم گیر است که برخی از اندیشمندان و تمدن نگاران، ایران را منبع اصلی ترویج فرهنگ حجاب در جهان معرفی کرده اند.

سردار الهی در ادامه گفت: حجاب و عفاف یک انتخاب همیشگی در بین زنان و مردان غیرتمند این استان و ایران زمین بوده و این فرهنگ همیشگی و دیرینه است و ما مفتخریم در هر جای ایران و لرستان قدم می گذاریم و حاضر می شویم با سربلندی و گردنی افراشته از فرهنگ و تمدن خودمان دفاع و صحبت می کنیم و یکی از موضوعات و ویژگی های مهم این فرهنگ غنی در استان و کشورمان عفت و پاکدامنی و زندگی عفیفانه است که الحدالله رب العالمین ما به برکت نظام جمهوری اسلامی این امر مهم را در کانون گرم خانواده هایمان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: به گواه تاریخ زنان و دختران لر در طول تاریخ حجاب داشته اند اگر چه اسلام عزیز و انقلاب اسلامی شیوه های تکامل آسمانی و عناصر فرهنگی به آن اضافه کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه دشمن با شعار فریبنده تساوی بین زن و مرد و ترویج بی حجابی به دنبال تضعیف کانون خانواده است گفت: دشمن بدنیال نفی اصالت هایی همچون عفت، پارسایی و وفاداری و حیا در بین خانواده و جوامع زنان و در نهایت شکستن حریم خانواده و دور کردن خانواده از برکت وجود اسلام، است و مردم بیدار ما این را خوب فهمیده اند.

وی در ادامه به بیان دیدگاه اسلام به زن و مرد پرداخت و گفت: دیدگاه اسلام که همان نگاه عادلانه بین زن و مرد است و از شاخصه های این دیدگاه حفظ کرامت وجودی زنان و همفکری زنان و مردان در عرصه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی است، همانطور که مقام معظم رهبری “مدظله العالی” فرمودند تفاوت بنیادین دیدگاه اسلام و جمهوری اسلامی با غرب در این است که در جمهوری اسلامی نگاه به زن نگاه تکریم و احترام است یعنی دیدگاهی که در کشور نسبت به زن و جایگاه و مقام زن در وجود دارد یک جایگاه محترم و تکریم محترمانه است و اما در غرب همه شما می بینید در غرب یک نگاه ابزاری است و ما به نگاه غرب به زن و سبک زندگی که یک زندگی ابزاری است سراپا معترضیم.

وی با اشاره به تبلیغات دشمن که حجاب مانع رشد زن است؛ گفت: حرف دشمن در این حوزه دروغی بیش نیست و دلیل انکار حرف دشمن پیشرفت و موفقیت های زنان کشور عزیزمان ایران در همه عرصه ها از جمله؛ عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و غیره است و این ها همه از برکات نظام جمهوری اسلامی است. امروز علیرغم همه تبلغات مسموم دشمن بر علیه حجاب زن ایرانی باید با افتخار گفت؛ زن ایرانی الکوی یک زن مسلمان و محجبه است.

سردار الهی با اشاره به موفقیت های زنان در عرصه ورزشی گفت سهم ورزشی زنان ما قبل از انقلاب در ورزش فقط ۶ نفر آن هم در میادین ورزشی آسیایی بود و الان به لطف خدا و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این جمعت به بیش از ۱۲ هزار نفر در میادین جهانی رسیده است.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور