مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان خبر داد؛

بهره برداری از ۷۰ طرح آبرسانی به روستاها

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان،گفت‌: امسال حدود ۷۰ طرح آبرسانی به روستاهای استان جهت برخورداری ساکنان از آب سالم در دستور کار است و اجرایی می شود.

یاسر اکبریان در جمع خبرنگاران،با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب را با ۷۰۰ میلیارد تومان بدهکاری در بخش عمرانی و۲۴۰ میلیارد تومان در بخش جاری، تحویل گرفتیم،اظهار کرد:ولی تلاش کردیم که خدمات شرکت، معطل مشکلات پیش آمده نشود.

وی،کدورت آب شهر خرم آباد را یکی از دغدغه های شرکت آبفا عنوان کرد و افزود:برای رفع کدورت،باید ظرفیت تصفیه خانه شهر خرم آباد را ارتقا دهیم و احداث فاز دوم این تصفیه خانه را عملیاتی کنیم.

اکبریان با اشاره به زمانبر بودن فاز دوم تصفیه خانه آب شرب شهر خرم آباد،ارتقا این تصفیه را از جمله برنامه های اولویت دار این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان،از احداث و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم تصفیه‌خانه خرم‌آباد در راستای رفع کدورت آب شرب این شهر خبر داد.

وی در بخش فاضلاب هم با اشاره به ظرفیت ماده ی ۵۶ و حمایت ها و پیگیری های استاندار لرستان،گفت:هماهنگی لازم با بانک ها صورت گرفته و درحال حاضر براساس ماده ۵۶ قانون،قسط نخست تسهیلات بانکی برای احداث ساختمان تصفیه خانه شهر کوهدشت پرداخت شده است.

اکبریان،افزود:پیشرفت ساختمانی تصفیه خانه های در حال اجرا، ۵۰ درصد است و تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از آنها لازم است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان،گفت:جهت احداث تصفیه خانه‌های استان،رایزنی‌های لازم از طریق استاندار لرستان با بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

اکبریان،در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای محروم استان،بیان کرد :جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیر عامل آب و فاضلاب لرستان به عقد تفاهم نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت:سهم لرستان،آبرسانی به ۱۲۵ روستا با مبلغی بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان در قالب این قرارداد است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت پروژه داشته ایم.

وی ادامه داد:با تعامل خوب جهاد سازندگی سپاه و استاندار لرستان،در نظر داریم این تعداد روستا را به ۳۰۰ روستا ارتقا دهیم و در سالجاری، حدود ۷۰ روستا را آبرسانی کنیم.

اکبریان ادامه داد:حدود سه هزار روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد،هزار و ۶۵۰ روستا،تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند..

مدیر عامل آب و فاضلاب لرستان،یادآور شد:براساس پایش انجام شده حدود ۵۰۰ روستا نیاز به پیگیری و رفع مشکل دارند و برای این کار،هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور هم گفت: این شرکت،هشت مصوبه ی تایید شده با مبلغی بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان که از این مقدار، ۴۳۰ میلیارد تومان محقق شده است..

اکبریان افزود:مطالعات سد چولهول پلدختر انجام شده و با توجه به پیگیری های استاندار لرستان،نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی و آب منطقه ای استان، احداث این پروژه تصویب شده و در این زمینه منتظر تأمین اعتبار برای اجرایی شدن هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از مشارکت خیرین آبرسانی خبر داد و گفت:در ایران آب علاوه براین که امری حیاتی است مقدس و ارزشمند شمرده می شود بر همین اساس خیرین در این زمینه ورود داشته و با مشارکت آنها پروژه ها و طرح های آبرسانی به روستاها به خوبی پیش می رود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور