اندیشه برای  آبادانی خرم آباد

به قلم علی مصطفی نژاد

روزگاران زیادی است به جای شنیدن خبر های خوش در راستای توسعه ،‌ پیشرفت و بالندگی شهری ،‌ متاسفانه خبر خوش و دل چسبی از شهر نمی شنویم !و مردم ،‌ نگران و سرگردان از خبرهای کم عمق نه افقی ، نه چشم اندازی ، نه جامع نگری و نه برون رفتی !چرا ؟

شهری با آن همه داشته ی فرهنگی ، شهری با این همه موهبت خدادادی ‌، شهری خاص در احاطه رودها و کوه ها .شهری که از یک سو با داشتن چشمه ها و آب هایش  می توانست چون  ونیز ایتالیا باشد  و از طرف دیگر با دارا بودن کوه های قشنگش می تواند مانند گوتنبرگ سوئد به چشم اید!افسوس که نمی توانیم  با شهرهای ایران نیز  مقایسه اش کنیم  !تا آن زمان که محدوده فکری و اندیشه ی ما  تنها در دور خودمان بچرخد ، راه به جایی نخواهیم برد .

باید بشکنیم این غبار خودخواهی را !بایست برداریم این عینک کوته بینی را وسر را بایست به خاطر وسیع تر دیدن چشم ها ، بالا نگاه داشت !قامت مردان در حال خمیدن است !

” ازمسولین شهری می پرسم “نشست شهردار شیراز با معاون اول رئیس جمهور و در پی آن  ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال ۱۴۰۱ چه پیامدی برای شهر شیراز داشت ؟ نیز بیست و نه پیشنهاد بودجه ای شهردار شیراز که در دفتر وزیر کشور نهایی می شود برمبنای چه محوری بوده است ؟

“از اعضای محترم شورای شهر خرم آباد و مشاوران ارجمند می پرسم “کل رویداد های بین المللی شهر خرم آباد در ده سال گذشته را می توانید رسد و نام ببرید ؟به استحضار شما می رساند شهر مشهد تنها در اسفند ۱۴۰۱ سیزده همایش و کنفرانس بین المللی برای مشهد برپا می نماید !آری برنامه ی این شهر در یک ماه ،‌ تنها از یک منظر  سیزده رویداد بین المللی است !

کنفرانس بین المللی پژوهش در گردشگری ، کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم تربیتی ، کنفرانس بین المللی سلامت ، همایش بین المللی دانش و فناوری مهندسی، همایش بین المللی دانش و علم کشاورزی،  همایش بین المللی دانش و هزاره سوم،  کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در شهرسازی ، کنفرانس بین‌المللی دانش و علم تربیت ، کنفرانس بین‌المللی دانش و علم مکانیک،  کنفرانس بین‌المللی پژوهش در علوم و فناوری،  کنفرانس بین المللی پیشرفت های مدیریتی،  کنفرانس بین المللی علوم ورزش و پژوهش های نوین آن و کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسان ساز

از این نمونه همین ایران کم ندارد ! شهرداری اصفهان ، تنها در سال ۱۴۰۱  ده هزار رویداد فرهنگی برای پویایی شهرش بر پا می دارد !خرم آباد ‌به دلیل کدامین گناه باید امروز از هر توسعه ای عقب بماند !گناه نکرده این مردم چیست که شهری نا آباد بایست داشته باشند!

امام جمعه مرکز استان  به جای تذکر های پی در پی عدم توسعه نیافتگی شهر  ، نبایست  پیش سخنران همایش ها و کنفرانس های بین المللی این دیار باشد !به عنوان برادر کوچک تر شما  و  فرزند این سرزمین ، از شما از سر مهر و محبت و دوستی  می خواهم  اندک فرصت باقی مانده از خدمت خویش را به  دور از هر نگاه کم بهایی ، عمیقا و عاشقانه و دلسوزانه در اندیشه آبادانی این شهر بگمارید.

قهری ها و کینه ورزی های احتمالی  را به خاطر مردم کنار نهید  و با کمک هم و بهره گیری از صاحبان دانش و  اندیشه که خدای را سپاس  همه ، عاشقانه  آماده کارهستند،  پویایی این شهر عزیز را بیاغازبد .باشد که چون گذشته با افتخار به شهرمان بنگریم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور