لوازم یدکی با بدترین کیفیت تولید می شوند، اما نظارت ها فقط بر فروش آنهاست

مشت نمونه خروار است

لوازم یدکی به خصوص برای خودروهای ایرانی مشکلات پدیده ای را پدید آورده است. مالکان این خودروها عقیده دارند کیفیت قطعات دیگر مانند سابق نیست از سوی دیگر بسیاری از این مکانیک ها نیز این موضوع را تایید می‌کند.

لوازم یدکی فروش ها بر این عقیده هستند که کیفیت محصولات به طور کلی کاهش پیدا کرده و این موضوع ارتباطی به فروش محصولات ندارد و در نتیجه شرایط کاهش کیفیت لوازم یدکی ها را نباید تقصیر فروشگاه ها انداخت.برخی لوازم یدکی فروش ها می گویند که قطعات فراوانی وجود دارد که هنوز از جعبه باز نشده خراب هستند و ما تنها کاری که می توانیم انجام دهیم عودت دادن همان قطعات است اما گویا همان قطعات دوباره برای همکار دیگر ما ارسال می شود زیرا خرابی لوازم یدکی ها بسیار فراوان تر از آن چیزی است که مردم حتی تصورش را می کنند.

یک لوازم یدکی فروشی با بیان اینکه بسیاری از قطعات خودرو حتی در درون کارتن و جعبه خودشان هم خراب هستند گفت: برای مثال قطعه ای به نام استپر برای خودرو پژو ۴۰۵ حتی در درون بسته بندی خراب است در نتیجه وقتی مشتریان به مغازه اما مراجعه میکنند عمدتاً سه الی چهار قطعه به آنها می‌دهیم تا هر کدام کارکرد بر روی خودروی آنها نصب و مابقی برای عودت دادن به شرکت توزیع کننده به ما پس داده شود مانند این موضوع فراوان می توان نمونه را مثال زد.محمد اکبریان با بیان اینکه امروز لنت ترمز برای خودرو پراید تولید می‌شود که امکان دارد اصلاً با دیسک ترمز خودرو همخوانی نداشته باشد، بیان کرد: بسیاری از مکانیک ها به ما مراجعه و اعلام می‌کنند که نه بَست ها و نه اتصالات نصب شونده بسیاری از قطعات مخصوصاً لنت ترمز با هم همخوانی ندارد و عمدتاً نمی توانند از آن استفاده کنند.وی  افزود: کیفیت قطعات آنقدر پائین آمده که بسیاری از مردم بعد از مراجعه به ما تقاضای دو قطعه می کنند تا یکی را پس بیاورند و آن دیگری که سالم است را روی خودرویشان نصب کنند!

 

نظارت ها کافی نیست

یکی دیگر از فروشندگان لوازم یدکی ، می گوید: این موضوع خرابی قطعه ها از درون کارتن هایشان، برای برخی از خودروها مانند پژو ۴۰۵ پراید وانت نیسان و حتی موتورسیکلت های تولیدی داخل بیش از دیگر اقسام خودرو ها به چشم می خورد و از آنجا که جمعیت بسیاری از مردم استان سمنان هم این خودروها را سوار می شوند باید گفت این یک مشکل بزرگ برای مردم به شمار می آید.مجید رحمانی با بیان اینکه بارها پیش آمده که دو الی سه قطعه در یک روز از لوازم یدکی خریداری و هیچکدامشان کار نمی کردند، ابراز داشت: این موضوع به ویژه در یک سال اخیر بیشتر به چشم می خورد نو شان می دهد که نه تنها کیفیت خودروها قطعات خودروهای تولیدی بسیار پایین آمده بلکه نظارت‌ها هم بر همان میزان کمتر شده است.علیرضا نیک رفتار یک کارشناس خودرو می گوید: علیرغم همه مشکلات پیش آمده در کاهش کیفیت خودروها همچنان مردم از مغازه های مجاز لوازم یدکی فروشی خرید کنند چرا که لوازم فیک و تقلبی بسیار زیاد شده و عمدتاً هم مشکلات از همین لوازم است. بارها سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کرده که مردم از قطعاتی خریداری کنند که دارای برچسب معتبر و کد پیگیری وزارت صنعت معدن است اما قطعه فروشان بر این عقیده هستند که همین قطعات هم بعضاً غیر فعال یا ناقص هستند! جالب اینجا است که برخی می گویند برخی  لوازم یدکی از اساس خراب هستند در جعبه دارای هولوگرام اصالت، بارکد، کد انبارداری، کد وزارت صمت و … هم هستند. این مشت نمونه خروار داستانی است که در حوزه لوازم یدکی رخ می دهد. لوازمی که با بدترین کیفیت تولید می شوند اما همه نظارت ها بر فروش آنها است.

چاپ در شماره ۱۲۹۲ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور