جامعه رسانه‌ای کشور از نبود سازمان صنفی حرفه‌ای رنج می‌برد

اراک-خبرنگاریادگارامروز-مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه آیین‌نامه جامع خبرنگاران در حال تدوین است، افزود: متأسفانه از فقدان یک سازمان نظام صنفی در عرصه رسانه رنج می‌بریم.

ایمان شمسایی  در آئین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی، بیان کرد: هر اتفاق رسانه‌ای در کشور که منجر به ایجاد رقابت و گردهمایی اصحاب رسانه باشد از سیاست‌های همیشگی وزارت ارشاد بوده و به‌شدت آن را دنبال می‌کنیم و امسال بعد از حدود ۱۱ سال وقفه جشنواره رسانه‌های کشور نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن افزود: در جنگی که پیش روست رسانه‌های دنیا حقیقت را انعکاس نمی‌دهند و انصافاً رسانه‌های ما در حوادث اخیر خوب درخشیدند. اهالی رسانه ایستادگی کردند و رسانه سعی کرد موضوعات را درون خانواده ایران حل کند.

شمسایی ادامه داد: دغدغه رهبر انقلاب در جهاد تبیین گویی تأکید ایشان بر ماده ۲ قانون مطبوعات و گوشزد کردن این وظیفه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اطلاع‌رسانی شفاف، نفی مرزبندی‌های کاذب و تفرقه‌انگیز، تأکید بر سیاست نه شرقی و غربی جمهوری اسلامی و تأکید بر اهداف نظام اسلامی و مبارزه با فرهنگ استعماری مواردی هستند که اگر به این‌ها خوب عمل شود جهاد تبیین صورت گرفته است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تأکید کرد: توفیقات مختلف در عرصه سیاست خارجی و داخلی و روابط منطقه‌ای به این خاطر است که اتکا به داخل داشته‌ایم و سهم عمده‌ای را رسانه‌ها به‌خوبی انعکاس داده‌اند.

شمسایی با تأکید بر لزوم توجه به ماده ۴۶ قانون مطبوعات که به امر امنیت شغلی خبرنگاران اختصاص دارد، گفت: بحث بیمه خبرنگاران جزو قانون است و حمایت‌های مادی و معنوی وزارت ارشاد برای رسانه‌هایی است که به بیمه خبرنگاران توجه دارند.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه جامع خبرنگاری در حال تدوین است، افزود: متأسفانه از فقدان یک سازمان نظام صنفی در عرصه رسانه رنج می‌بریم.

شمسایی تصریح کرد: تلاش کردیم تا ضمن رفع نواقص سامانه جامع رسانه‌ها خبرنگاران بیشتری به این سامانه بپیوندند و با مطالبه از صندوق اعتباری هنر تعداد اهالی رسانه عضو این صندوق از ۲۵۰۰ نفر به ۸ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با تقدیر از توجه استاندار مرکزی به حوزه رسانه‌ای استان گفت: در استان مرکزی حدود ۱۳۴ رسانه به ثبت رسیده است و به ازای هر رسانه یک خبرنگار عضو سامانه جامع رسانه‌هاست اما واقعاً ظرفیت استان بیش از این‌هاست.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت تشکل‌ها و خانه مطبوعات استان، خاطرنشان کرد: تشکل‌های صنفی پل‌های ارتباطی با حاکمیت هستند و می‌توانیم دغدغه‌های اهالی رسانه را از این طریق بشنویم.

شمسایی از برنامه‌ریزی برای افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی و خرید تضمینی نشریات توسط کتابخانه‌های عمومی برای استفاده از محصولات رسانه‌ای و حفظ مرجعیت رسانه‌ای در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر با ساماندهی صنفی و توجه جدی‌تر مسئولین کاملاً امکان‌پذیر است.

چاپ در شماره ۱۲۹۲ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور