مالیات رایج ترین و سالم ترین روش تأمین مخارج دولت است

سمنان -تبیانیان،خبرنگاریادگارامروز-مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر سمنان ، وابستگی به درآمدهای نفتی در سال های متمادی را ازمهم ترین شاخص های اقتصاد کشور برشمرد و عنوان کرد :تحریم های ظالمانه چند سال اخیر نشان داد که قطع و یا کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

علی حسین پور با اشاره به مالیات به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای اداره کشور گفت: اداره کشور نیازمند منابع مالی است و به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان اقتصادی بهترین ، رایج ترین و سالم ترین روش تأمین مخارج دولت ،مالیات است .

ایشان با اشاره به بند ۴ سیاست های اقتصادی موضوع سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه ،ابلاغی  توسط مقام معظم رهبری، ایجاد تحول در نظام مالیاتی با رویکرد تبدیل مالیات به منبع اصلی تأمین بودجه جاری دولت، ایجاد پایه های جدید مالیاتی ، جلوگیری از فرار مالیاتی و تقویت نقش هدایت و تنظیم گری مالیات در اقتصاد کشور با تأکید بر رونق تولید و عدالت مالیاتی ، را سرلوحه برنامه های سازمان امور مالیاتی عنوان کرد .

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با تأکید بر دو ملاحظه اخیر سیاست مذکور یعنی رونق تولید و عدالت مالیاتی ،حمایت از رونق تولید را در سالهای اخیر بسیار مهم توصیف کرد و گفتند : بر اساس قوانین بودجه سنواتی نرخ مالیاتی واحدهای تولیدی در سال قبل ۵ واحد درصد ودر سالجاری ۷واحد درصد کاهش پیدا کرده است .

حسین پور در مورد عدالت مالیاتی نیز تصریح کرد: ضرورت دارد عدالت مالیاتی هم در بین منابع و بخش های مختلف و هم در داخل هریک از بخش ها رعایت گردد .

وی رعایت  عدالت مالیاتی در بخش مالیات بر درآمد را مهم برشمرد و افزود :مالیات بر درآمد شامل بخش های مختلفی مانند مالیات بر درآمد حقوق ، مالیات بر درآمد مشاغل ، مالیات بر درآمد شرکتها ، مالیات بر درآمد کشاورزی ، اتفاقی و… می باشد . که با توجه به مطالب عنوان شده ، علاوه بر اینکه باید اعتدال بین این بخش ها برقرار گردد در داخل هر بخش و از جمله مالیات بر درآمد مشاغل نیز عدالت مراعات گردد. به طوری که هر یک از مودیان مالیاتی این بخش متناسب با ظرفیت اقتصادی خود مالیات پرداخت کند و مشاغلی که دارای ظرفیت و فعالیت اقتصادی اندکی هستند بتوانند از معافیت های مالیاتی مربوط استفاده و با کمترین مشقت و هزینه تکالیف قانونی خود را انجام دهند .

چاپ در شماره ی ۱۲۸۷ روزنامه یادگارامروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور