کار نکونام گره خورد، مربیان ایتالیایی و اسپانیایی در تیررس

سرگیجه روی نیمکت استقلال

صبح روز شنبه، همه منتظر بودند تا نام جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود اما این اتفاق رخ نداد.

درباره اینکه چرا نام نکونام به عنوان سرمربی معرفی نشده، روایت‌های متعددی شنیده می‌شود:
۱- گفته می‌شود برخی موانع غیرورزشی شانس نکونام را از بین برده است.
۲-گفته می‌شود برخی شروط نکونام مانع ادامه مذاکرات شده است.
۳-حتی این بحث نیز مطرح است که مدیران باشگاه استقلال تا امروز هیچ مذاکره مستقیمی با نکونام نداشته‌اند و تمام اخبار روزهای اخیر تحت تأثیر شایعات بوده است.
اینکه کدام یک از این موارد موجب شد حضور نکونام «فعلا» در استقلال منتفی شود قابل اثبات نیست و مسئولان باشگاه استقلال هم هرگز در این باره شفاف‌سازی نمی‌کنند. حتی حجت کریمی که صبح دیروز با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود از هواداران این باشگاه وقت خواست نیز توضیح واضحی پیرامون این ماجرا نداده است که همین امر بر شعاع دایره ابهامات می‌افزاید.
کریمی در متنی که در صفحه شخصی و نه در رسانه رسمی باشگاه استقلال منتشر شده، این جملات را نوشته است: «هواداران فهیم و دلسوز باشگاه بزرگ استقلال در این مقطع زمانی مأموریت ما تدارک تیمی قدرتمند و در خور شأن و جایگاه استقلال است که بتواند از ناملایمات و بی‌عدالتی‌ها بگذرد و در جایگاه اصلی خود در ایران و آسیا قرار گیرد. بی‌تردید این مهم با به کارگیری یک کادر فنی با دانش و تقویت تیم شایسته کنونی محقق خواهد شد. لزوم سازماندهی تیمی قوی در دوران پیش‌ فصل انکارناپذیر است و مسئولان باشگاه علی‌رغم همه موانع پیش رو و مشکلاتی که از گذشته بر سر راه استقلال قرار گرفته، شبانه‌روز تلاش می‌کنند تیمی قدرتمند برای فصل جدید آماده و روانه مسابقات کنند.
دغدغه هواداران پرشمار باشگاه کاملاً قابل درک و مورد احترام است، چرا که ما نیز بخشی از جامعه بزرگ هواداران استقلال هستیم اما این پروسه مهم قطعاً با اقدامات عجولانه و هیجانی محقق نخواهد شد. لذا از همه هواداران دلسوز می‌خواهیم با سعه صدر به خادمان خود در باشگاه فرصت دهند تا در چند روز آینده به دور از التهاب انتخاب اصلحی برای جایگاه سرمربیگری استقلال داشته باشند و همچون همیشه حمایت و پشتیبانی خود را از تیم محبوب‌شان دریغ ننمایند.

 

از پانوچی تا گتوزو

استوری منتشره از سوی سرپرست موقت باشگاه استقلال این ذهنیت را ایجاد کرد که حضور نکونام در استقلال فعلا منتفی شده و شانس این مربی برای نشستن روی نیمکت استقلال کاهش یافته اما نام برخی گزینه‌های خارجی برای نشستن روی نیمکت استقلال به گوش خورد که بسیار قابل توجه است. از پانوچی ایتالیایی به عنوان یکی از گزینه‌های مورد نظر باشگاه استقلال یاد می‌شود. نام گتوزو نیز به عنوان یکی از گزینه‌های جدی مربیگری در باشگاه استقلال به گوش می‌خورد. گفته می‌شود سران باشگاه استقلال با این مربی ایتالیایی صحبت‌هایی انجام داده‌اند و حتی ممکن است پیش از پایان هفته جاری مذاکرات با این گزینه نامدار ایتالیایی قطعی و گتوزو برای عقد قرارداد با استقلال به ایران سفر کند.
تمام این اخبار زمانی جلوه حقیقی خواهد یافت که باشگاه استقلال اقدامی عملی در این راستا انجام دهد و زمان را بیش از این به ضرر باشگاه هدر ندهد. گرچه هنوز تمرین هیچ یک از تیم‌های لیگ برتری آغاز نشده و استقلال خود را عقب نمی‌بیند اما انتخاب سریع سرمربی استقلال موجب سرعت بخشیدن به پروسه انتخاب بازیکنان جدید خواهد شد و بازیکنانی که قرار است در آینده لباس استقلال را تن کنند، با نظر سرمربی جدید به این باشگاه ملحق خواهند شد. شاید در نهایت برای انتخاب سرمربی بشود دو هفته دیگر صبر کرد اما بیش از این هر اندازه وقت برای انتخاب سرمربی از بین برود، آینده استقلال به مخاطره می‌افتد و نباید اتفاقات سال‌های گذشته که تیم دیر بسته شد، تکرار شود.

چاپ در شماره ۱۲۸۵ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۹

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور