مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان: خاموشی‌ها در تابستان کاهش می‌یابد

خرم آباد-اعظم پاپی ، خبرنگاریادگارامروز-مدیرعامل شرکت برق لرستان با اشاره به طلب ۳۷۰ میلیارد تومانی این‌ شرکت از مشترکان،گفت:خاموشی‌ ها در تابستان امسال کاهش می‌یابد.
مهران امیری در سه شنبه های خبری با رسانه های استان اظهار داشت:هشت روستای استان پارسال برق رسانی شد و امسال نیز دو روستای واجد شرایط از این نعمت بهره مند می شوند.
وی افزود:در حال حاضر تمامی روستاهای بالای پنج خانوار استان برق دار هستند و روستای بدون برق نداریم و برق رسانی های جدید عموما در مورد مهاجرت به روستاها و یا سکونتگاه های جدید است.
امیری با بیان اینکه شبکه برق ۳۰۰ روستای استان سال گذشته با ۹۰ میلیارد تومان بهسازی شد،گفت:امسال در قالب تفاهم نامه با توانیر شبکه ۱۷۰ روستای دیگر بهسازی می شود.
وی با اشاره به هزینه های بالای نوسازی شبکه های فرسوده برق،اظهار داشت:طرح فجر از دی ماه گذشته آغاز شد که در این راستا یکهزار و ۳۰۰ ترانس مشکل دار شناسایی و مقرر شد؛ ۶۰۰ دستگاه از این تعداد جدید نصب شود و مابقی به تناسب ظرفیت، به مناطق دیگر منتقل خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان، یکی از راهکارهای جهت برق رسانی به مناطق صعب العبور را نصب پنل خورشیدی عنوان کرد و گفت: برای اقشار تحت حمایت و کم‌درآمد با توجه به سهمیه چهار هزاری سال ۱۴۰۱، این مهم در حال انجام و واگذاری است.
امیری با اشاره به پاداش بالای شرکت برق به مشترکان کم‌مصرف برق، افزود:به ازای هر کیلووات کاهش مصرف برای پله‌های مختلف بین ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان پاداش خواهند گرفت،ضمن اینکه سال گذشته در بخش خانگی ۱۵ میلیارد تومان به ۲۲۸ هزار مشترک پاداش تعلق گرفت، همچنین ۸۰ میلیون تومان پاداش همکاری به ادارات پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان،بر همکاری بخش خانگی در مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت:سعی بر این است که امسال،در بخش خانگی و تجاری خاموشی نداشته باشیم، ضمن اینکه مشترکین خانگی در لرستان، نسبت به سال گذشته، ۴/۸ کمتر برق مصرف کردند.
امیری با اشاره به کاهش ۴ درصدی مصرف برق در بخش خانگی در سطح کشور، تصریح کرد:وزارتخانه، حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در برق را پیش بینی کرده است.
وی گفت:این شرکت ۳۷۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد که ۱۷۴ میلیارد تومان از این رقم مربوط به ادارات و ۱۱۴ میلیارد تومان نیز مربوط به مشترکان خانگی است.
امیری تصریح کرد:همچنین ۱۸ میلیارد تومان به دلیل قطع شبکه برق در سال ۱۴۰۰ به لوازم خانگی مشترکان خسارت وارد شد که در حال پرداخت است و این رقم بالا بوده و باید با فرهنگ‌سازی این میزان خسارت را کاهش داد.
وی، تصریح کرد:از نظر سرانه خاموشی جز استان‌های پایان جدول هستیم که علت مهم آن کمبود تجهیزات و کلیدهای هوشمند در شبکه است.
امیری با بیان اینکه در طرح فجر امسال ۶۰۰ ترانس جدید نصب خواهند شد، برای تابستان امسال به نظر می‌رسد مشکلات کمتری را برای خاموشی داشته باشیم.
مهران امیری با بیان اینکه در لرستان حدود ۷۰۴ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۵۹۰ هزار مشترک مربوط به بخش خانگی است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ خاموشی‌های بسیار گسترده‌ای در سطح استان داشتیم، عنوان کرد: در برخی مواقع برق مشترکان ما در استان بعضاً روزانه چهار بار در تایم دو ساعت قطع می‌شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه این خاموشی‌ها منجر به انتقاد مردم شده بود و شرایط بدی فراهم شده بود، افزود: با استقرار دولت سیزدهم اولین اولویت وزارت نیرو جلوگیری از تکرار این خاموشی‌ها بود واز مهر ماه ۱۴۰۰، برنامه‌های عملیاتی شروع شد و یکی از اولویت‌ها در این راستا افزایش تولید بود.

# نیروگاه‌ها به مدار تولید برگردانده شدند

وی با بیان اینکه تولید برق بسیار سخت و هزینه بر است، گفت: در این راستا نیروگاه‌هایی که سالیان سال در مدار تولید نبودند با همتی که صورت گرفت در همین سال به مدار تولید برگشتند، بالای هفت هزار مگاوات به ظرفیت شبکه برق در سال ۱۴۰۰ تا پیک ۱۴۰۱ اضافه شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با تاکید بر اینکه این امر یک حرکت انقلابی و اقدامی جهادی بود، ادامه داد: این امر یک اقدام بی سابقه بود چرا که در طول هشت سال دولت‌های قبل متوسط تولید برق که به شبکه اضافه می‌شد هزار و ۶۱۸ مگاوات بود این در حالیست که وزارت نیرو در دولت سیزدهم در طول یک سال بالای هفت هزار مگاوات به ظرفیت شبکه برق اضافه کرد.
امیری، افزود: این امر موجب شد که بخشی از ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی سال ۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۱ از طریق تولید جبران شود، همچنین افزایش ظرفیت نیروگاههای موجود و بالا بردن راندمان آنها و همچنین رفع مشکلات انتقال برق را هم داشتیم.
وی با اشاره به موضوع مدیریت مصرف برق نیز گفت: عدم خاموشی برق خانگی و تجاری و همچنین مدیریت مصرف برق بخش صنعت و کشاورزی و اداری را نیز ما در دستور کار قرار دادیم.
امیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با توجه به تجاربی که در سال ۱۴۰۱ به دست آوردیم این اقدامات در قالب ۱۴۰ برنامه عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم تابستان امسال را هم بدون خاموشی در بخش خانگی و تجاری و کنترل خاموشی‌های بخش صنعت و کشاورزی مدیریت کنیم.
وی با اشاره به موضوع نوسان برق در برخی مناطق و محلات، تصریح کرد: یکی از علت‌های این امر در سال ۱۴۰۱ ظرفیت ترانس‌های توزیع بود که نیاز بود جابجایی در این رابطه انجام دهیم و ظرفیت‌ها را اصلاح کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه در قالب طرح «فجر» از بهمن ماه سال گذشته اقدامات خود را در رابطه با رفع نوسانات برق شروع کردیم، افزود: این طرح در حال حاضر نیز در حال اجرا است تا تابستان امسال علاوه بر اینکه خاموشی‌های با برنامه نداشته باشیم، بلکه خاموشی‌های منطقه‌ای را نیز به حداقل برسانیم.
امیری تاکید کرد: خاموشی‌ها در تابستان امسال به حداقل خواهد رسید چرا که با توجه به ماهیت شبکه ای که داریم به صفر رسیدن خاموشی‌ها امکان پذیر نیست.

چاپ در شماره ۱۲۸۳ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور