حمایت از واحدهای تولیدی و کشاورزی از رسالت های بانک کشاورزی است

قزوین-مصطفی مرادی،خبرنگاریادگارامروز-مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین گفت: بانک کشاورزی استان قزوین در راستای حمایت از بخش کشاورزی در سال گذشته تعداد ۱۷۵۳۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۲۹۴۳ میلیارد ریال پرداخت کرده  که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد در مبلغ تسهیلات رشد داشته و بیشترین تسهیلات به میزان بیش از ۷۵۰۰ میلیارد ریال در بخش دامداری و طیور برای حدود۵ هزار نفر پرداخت شده و در بخش زراعت نیز از سوی شعب این بانک بیش از ۵۳۰۰ میلیارد ریال و در بخش باغداری نیز بیش از ۲۱۰۰ میلیارد  ریال و در بخش صنایع تبدیلی و خدمات کشاورزی نیز بیش از ۴۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان  پرداخت شده که نمایانگر پاسخگویی بانک کشاورزی به نیازهای مالی کشاورزان و تزریق منابع مالی بیشتر به بخش کشاورزی در راستای حمایت از تولید کنندگان این بخش و توسعه اقتصادی استان است.

علی اصغر حیدری در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی اظهار کرد: بانک تخصصی کشاورزی با پیشینه ۹۰ سال قدمت و خدمت افتخار دارد که پشتیبان تلاش های کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان باشد وخوشبختانه کارنامه بانک کشاورزی استان قزوین در دولت سیزدهم  حاکی از پشتیبانی و حمایت موثر از بخش کشاورزی ا ست .

حیدری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزء اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود:  در سال گذشته مبلغ ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده که نقش بسیار موثری در افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات استان دارد.

وی افزود: برای  تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی سازی یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده های دامی، شعب بانک کشاورزی استان بیش از ۳۶۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان پرداخت کردند.

وی همچنین گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی برای ایجاد وتوسعه و ساماندهی مشاغل خانگی وبه معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است و برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز مبلغ ۲۱۲ میلیارد نیز پرداخت شده است.

حیدری ادامه داد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و همچنین سیاستهای فرزند آوری و جوان سازی جمعیت در سال گذشته مبلغ  ۱۱۶۷میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و همچنین مبلغ ۵۳۷میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸شعب بانک کشاورزی استان نیز تا کنون مبلغ ۳۲۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت کرده اند.

وی همچنین گفت شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته مبلغ ۷۲۳میلیارد ریال تسهیلات بذر گواهی شده گندم و جو پرداخت کرده اند.

چاپ در شماره ۱۲۸۳ روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور