آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشوری طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرد

ارومیه -مینااصلانی،خبرنگاریادگارامروز-در نشست شورای عالی مسکن کشور که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، آذربایجان غربی حائز رتبه دوم کشوری در واگذاری انفرادی و گروهی زمین در طرح نهضت ملی مسکن شد.

جلسه شورای عالی مسکن کشور به ریاست رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و استانداران سراسر کشور نیز به همراه اعضای شورای مسکن استان‌ها از طریق وبینار در این نشست حضور داشتند.

آذربایجان‌غربی به تعداد ۱۹ هزار و ۵۳۵ واحد زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط به صورت انفرادی و گروهی واگذار کرده است.

در واگذاری گروهی زمین به تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۱ واحد زمین و در بخش انفرادی یک‌هزار و ۷۳۴ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

در این جلسه رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز جامعه الزام قانونی و از اهم برنامه دولت مردمی است کمک به تحقق این برنامه را وظیفه همه بخش‌های اقتصادی عنوان کرد و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان بخش خصوصی برای سرمایه گزاری توسط شرکت‌های توسعه‌ای و انبوه‌سازان و همچنین ارائه سازو کارهای قانونی لازم برای افزایش ظرفیت ساخت و سازهای مسکن تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات توسعه و بهسازی محور شاهین دژ – تکاب در ۴۶ کیلومتر از این محور با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده جهت اتمام، در دست اجراست.

سید محسن حمزه لو در بازدید از محور شاهین دژ – تکاب اظهار داشت: این عملیات راهسازی در ۳ قطعه در دست اجراست.

وی بیان کرد: قطعه نخست از کیلومتر ۱۰ تا ۱۷.۵ بوده و با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: قطعه ۲ این محور از کیلومتر ۳۰ تا ۶۸.۶ بوده با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده حدود ۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

حمزه لو افزود: همچنین عملیات تکمیل پل چمقوره به طول یک کیلومتر در محور شاهین دژ – تکاب در دست اجراست.

وی ادامه داد: برای اجرای این پل نیز ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و این طرح در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی اظهار داشت: پیش از این عملیات عمرانی ساخت و توسعه در ۲۴ کیلومتر از این محور اجرا شده و زیربارترافیک رفته است.

وی اضافه کرد: تسهیل دسترسی به مرکز استان آذربایجان غربی، حذف نقاط حادثه خیز، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات از مزایای اجرای عملیات تعریض و بهسازی محور شاهین دژ – تکاب است

 

چاپ در شماره ۱۲۸۱ روزنامه یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور