مدیر مخابرات منطقه لرستان ؛

توسعه فیبرنوری در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت:۲۶ پروژه با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان،در هفته ارتباطات و روابط عمومی امسال بهره برداری می شود.

نبی الله‌شمسی‌فر،در سه شنبه های خبری در جمع اصحاب رسانه از اجرای ۱۹۵ پروژه مخابراتی با ۲۶۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته در لرستان خبرداد و گفت:به مناسبت هفته ارتباطات،امسال هم ۲۶ پروژه با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

وی،به اقدامات اساسی مخابرات منطقه لرستان در سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه” توانمندسازی” که شعار جهانی ارتباطات است، بدون داشتن زیرساخت مطمئن و با وسعت پهنای باند بالا میسر نیست،افزود:متاسفانه بعد از انقلاب،چهار شهرستان چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر از نعمت فیبر نوری مخابرات محروم بودند.

مدیرمخابرات لرستان ادامه داد:با پیگیری های انجام شده،مجوز فیبر نوری خرم آباد – کوهدشت صادر وهمچنین چهار شهرستان استان نیز در آینده نزدیک به فیبر نوری مجهز می شوند.

شمسی فر افزود:عملیات اجرایی فیبر نوری مسیر پلدختر- دهلیج – خرم‌آباد هفته آینده آغاز و همچنین فیبرنوری نورآباد – سرکشتی، پلدختر به معمولان – ویسیان و آزادراه خرم‌آباد – پل زال در حال اجرا است و طی دو ماه آینده تکمیل می شود.

بهره برداری از فیبر نوری سد رودبار به شاپورآباد

وی گفت:فیبر نوری سد رودبار به شاپور آباد الیگودرز نیز که مصوبه ی سفر رییس جمهور است،۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه های آینده به اتمام می رسد.

شمسی فر یادآورشد:فناوری کافوی نوری در راستای حذف تلفن ثابت در دستور کار قرار گرفت که در شهرستان پلدختر به اجرا درآمد و در همچنین درمرکز قائم درود و نورآباد نیز در یکماه آینده انجام می شود.

وی،اقدام ویژه ی مخابرات لرستان در سال گذشته را استفاده از چتر وای فای شهری در مناطق گردشگری خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود عنوان کرد و با بیان اینکه دیگر طرح مهم مخابرات استان،اجرای دیتاسنتر با سرمایه گذاری مخابرات ایران خواهد بود،تصریح کرد:نیاز ضروری استان به مرکز دیتا سنتر بوده که کارهای مقدماتی انجام شده است.

فعال شدن تکنولوژی ۵G تا پایان سال جاری در خرم آباد

شمسی فر از فعال شدن تکنولوژی ۵G تا پایان سال جاری در مرکز استان خبر داد و گفت:تحقق این مهم نیازمند مشارکت مردم برای راه‌اندازی چند سایت در سطح شهرستان خرم‌آباد هستیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد:در حال حاضر مراکز ۱۱۸ و ۲۰۲۰ استان به هاب منطقه ای ارتقا یافته است که شش استان منطقه را پوشش می دهد و به زودی مرکز پاسخگویی استاندارد را در خرم آباد راه اندازی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت:به زودی با حضور مدیران مخابرات ایران و در قالب تفاهم نامه با استاندار لرستان، طرح «نجما» (نهضت جهادی مخابرات ایران) با ظرفیت بسیار بالا برای اتصال فیبر نوری به منازل مسکونی و کسب و کارها در استان اجرایی می شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور