سرمایه‌گذاری سازمان های زیرمجموعه وزارت صمت در لرستان ضروری است

خرم‌آباد -فائزه میردریکوندی،خبرنگاریادگارامروز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: سرمایه‌گذاری سازمان های زیرمجموعه وزارت صمت با هدف رشد اقتصادی در این استان ضروری است.

فرزاد محمدی در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان های لرستان، اصفهان، قم، مرکزی و همدان اظهار کرد: یکی از مشکلات توسعه شهرک ها، اراضی در اختیار است که عمده اراضی لرستان به دلیل پوشش جنگلی، جزو منابع طبیعی محسوب می‌شود و و اراضی ملی در خوری ندارد.

وی گفت: شهرک صنعتی شماره چهار لرستان در ایستگاه پایانی است اما اراضی در اختیار، شرایط استقلال واحدهای صنعتی را ندارد بنابراین باید در راستای خرید مستثنیات اقدام کنیم که این امر عملا با امکانات موجود امکانپذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تصریح کرد: پیشنهاد می شود برای استان هایی که این مشکل را دارند طرح و لایحه هایی به مجلس ارائه شود تا پرداخت اعتبار ویژه صورت گیرد.

محمدی بیان کرد: همچنین جواز تاسیس از لحاظ کیفی و کمی اشکال دارد و باید در کوتاهترین زمان صادر شود اما بررسی شرایط متقاضیان بر اساس صلاحیت اعتبارسنجی ضروری است و صدور مجوزهای تاسیس باید بر مبنای ارزش و اعتبار سنجی باشد.

وی گفت: ۵۰۰ مگاوات سهم قطعی برق برای شهرک های صنعتی کشور تعریف شده و سهم لرستان تنها ۱۰ مگابایت است که باید سیاست تهیه شود و انرژی های تجدیدپذیر توسعه پیدا کند.

چاپ در شماره ی ۱۲۷۴روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور