منتقدان دولتِ دیروز چرا به عملکردِ بدِ اقتصادی دولتِ امروز انتقاد نمی کنند؟

کیوان رباطی – روزنامه نگار

در حال حاضر مهم ترین دغدغه مردم مسائل اقتصادی، تامین مایحتاج زندگی و بهبود وضعیت معیشت نابسامان آنان است. فعلا کاری با عملکرد حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نداریم، هرچند این موضوعات به طور مستقیم بر معیشت مردم تاثیر ندارند، اما مشکل اصلی اقتصاد ما ریشه در مسائل سیاسی دارد و به موقع به عملکرد مدیران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت خواهیم پرداخت.

نمایندگان، سیاسیون، روحانیون و به طور کلی تمامی اقشار مخالفِ دولتِ قبل که خواستار محاکمه، رای عدم کفایت، استیضاح و برکناری رئیس جمهور وقت و کارگزاران منتسب و منتصب به وی به خاطر گران شدن نسبی دلار، گوشت، مرغ، روغن و سایر کالا های اساسی بودند و مسئولان آن زمان را «بانیان وضع موجود» می نامیدند، الان به مردم بگویند دقیقا کجا تشریف دارند و مسببین افتضاحِ ببار آمده در اقتصاد را امروز چه می نامند و چگونه توجیه می نمایند؟!

دولت به اصطلاح قوی و کارگزارانش که همه جانبه مورد حمایت کل نظام قرار گرفته و کسی جرات ندارد به آن بگوید بالای چشمتان ابروست و با شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی می خواستند کشور را ظرف دو سال به گُل و بلبل تبدیل نمایند، الان دقیقا کجا هستند؟ چرا به شعارهای خود جامه عمل نمی پوشانند؟دولت و کارگزارانش که خود را دولت قوی و کرامت نامیدند آیا آلان هم ادعای قوی بودن را دارند و به مردمش کرامتی بخشیده اند؟ یا فقط در شعار و روی کاغذ قوی و کریم می باشد؟

کاری با عملکرد دولتهای چپ و راست قبل نداریم و همه به سهم خود در افزایش تورم در کشور نقش داشته اند، حالا یکی کمتر و یکی بیشتر، چون همه در یک ساختار حرکت کرده و راهی هم غیر از این ندارند، چرا که چهل سال و اندی است نرخ تورم سیر سعودی دارد و هنوز هیچ دولتی نتوانسته که آن را پایین بیاورد و تا زمانی که اقتصاد ما حول این محور می چرخد و در این چارچوب قرار دارد، مطمئن باشید نرخ تورم از این پس نیز با سرعت بیشتری بالا خواهد رفت و غیر قابل کنترل و مهار است.

فقط یک سوال ذهن نگارنده را به خود مشغول نموده است و آن اینکه؛ چرا نه مقامی، نه منصبی، نه مرجعی، نه نماینده ای، نه طلبه ای، نه کیهان شریعتمداری … و نه هیچ کسی از مخالفان دیروز، حتی اشاره ای هم به معضلات و مشکلات اقتصادی کمر شکنی که در تاریخ ایران بی سابقه بوده است، نمی کنند و مهر سکوت بر لبانشان زده اند؟!

حضراتی که در بالا نام شریفشان برده شد، الحمدالله عایداتشان طوری هست که مفهوم تورم را درک نکنند و هیچ موقع هم آن را حس ننمایند، ولی انصافا مردم در مضیقه اند و نیاز به انتقاد و تذکر شما به وضع موجود همچون انتقاد به دولت قبل دارند، شاید در سایه انتقادات سازنده شما عزیزان، دولت قوی بتواند به خود آید و قدری از مشکلات عدیده، رنگارنگ و غیر قابل تحمل اقتصادی مردم را مرتفع نماید.

البته بعید است این دولت با این کارگزاران، وزیران، مدیران و کارشناسانی که دور خود جمع نموده است، بتواند دردی از آلام مردم رنج‌دیده را بکاهد و باید در آینده نه چندان دور منتظر فشار مضاعف و غیر قابل تحمل اقتصادی به مردم بود و فقط انتظار داریم واضح و شفاف به مردم بگوئید چرا سکوت کرده و به «وضع موجود» همچون دو سال قبل متعصبانه انتقاد نمی کنید.؟! چرا؟

چاپ در شماره ی ۱۲۷۲روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۲/۰۳/۱۱

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور