دفاتر پیشخوان و ICT روستایی سهولت دسترسی به خدمات دولت را فراهم کرده است

خرم آباد-فائزه میردریکوندی،خبرنگاریادگارامروز- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان هدف اصلی ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و Ict روستایی را توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت دانست.

مجتبی صارمی  در جلسه کارگروه استانی دفاتر پیشخوان و ICT روستایی اظهار کرد: از اهدف ویژه ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی، تمرکز زدایی و سهولت دسترسی آحاد مردم به خدمات دستگاه‌های اجرایی و خدمات الکترونیکی، کاهش ترددهای شهری و صرفه جویی در هزینه‌ها، کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های زیست محیطی، جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی لرستان خدمات قابل برون سپاری را شناسایی و خدمات بیشتری را به دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی واگذار کنیم و زمینه دسترسی آسان به خدمات دستگاه‌ها را برای مردم استان فراهم کنیم.

صارمی ضمن تأکید بر رعایت دقیق مقررات و آیین نامه ابلاغی بیان کرد: در این جلسه ۱۲ مورد شکایت مربوط به عملکرد دفاتر برابر آیین نامه مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

در ادامه رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در لرستان مسائل و مشکلات دفاتر از جمله عدم تعادل بین هزینه و تعرفه خدماتی که از طریق دفاتر انجام می‌شود بگونه‌ای که برخی از دفاتر حتی قادر به تأمین هزینه‌های جاری و پرسنلی خود نیستند، همچنین افزایش بی رویه صدور مجوز ایجاد دفاتر جدید پیشخوان در شهرها و عدم رعایت شعاع صنفی توسط دفاتر را مطرح کرد و خواستار پیگیری در جهت رفع این مشکلات شدند.

چاپ در شماره ی ۱۲۷۰روزنامه ی” یادگار امروز” مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۹

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور