میزان مصرف برق در ایلام ۵۰۰مگاوات است

ایلام-سارامیری،خبرنگاریادگارامروز-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: در سال جاری میزان مصرف برق در استان ۵٠٠ مگاوات است که نیازمند برنامه ریزی و توجه ویژه به مدیریت مصرف دارد.

ولی اله ناصری در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام، اظهار گفت: سهمیه ابلاغی به استان در کاهش پیک مصرف، در بخش صنعتی ۴ مگاوات، کشاورزی ۲۲ مگاوات، عمومی اداری ۸ مگاوارت، تجاری۲ مگاوات، مولد ۳ مگاوات و خانگی ۶ مگاوات است.

وی به کاهش ۴.۵ درصدی مصرف برق کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۴۳ درصد بار شبکه برق سراسری کشور مربوط به تجهیزات سرمایشی و خنک کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه کاهش ساعت کاری ادارات موجب پایین آمدن میزان خاموشی‌ها خواهد شد، گفت: تغییر ساعات کاری از طرف هیات وزیران مصوب و تکالیفی برای تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادارات استان ایلام راملزم به کاهش ۶٠ درصدی مصرف برق دانست وتصریح کرد: ادارات استان در تابستان امسال ملزم به کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۰ درصد بوده می باشد هستند.

وی با بیان اینکه تمامی ادارات ایلام به کنتور هوشمند برق تجهیز می شوند، گفت: این کنتورها، باعث بهره وری بیشتر در مصرف برق و بهبود کیفیت خدمات می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام عنوان کرد: تابستان سال گذشته با توجه به وقوع خشکسالی در سطح کشور و افزایش کم سابقه در تامین برق مشترکین مشکلاتی به وجود امد که این کمبود انرژی با اقدامات مهم بدون اعمال خاموشی به هم استانی ها سپری شد.

وی در ادامه مهمترین برنامه های گذر از پیک ۱۴٠۲ را اجرای طرح پاداش صرفه جویی برای مشترکین خانگی عنوان کرد و گفت: در برنامه مدیریت مصرف بخش خانگی در سال جاری، سیاست کلی وجود دارد که نخست طرح پاداش صرفه جویی و دوم قانون افزایش پلکانی تعرفه برای مشترکان پرمصرف است.

ناصری با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در دوره اوج بار مصرف در سال جاری، از جایگاه ویژه ی برخوردار است، عنوان کرد: برای جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی مشوق های جذابتری نسبت به سال قبل پیش بینی و در حال اجرا شدن است.

وی افزود: تابستان سال گذشته با توجه به وقوع خشکسالی در سطح کشور و افزایش کم سابقه و بی سابقه در تامین برق مشترکین مشکلاتی به وجود امد که این کمبود انرژی با اقدامات مهم بدون اعمال خاموشی به هم استانی ها سپری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی فعالیت ۱۹ساعته چاه های کشاورزی و عدم فعالیت در ۵ ساعت پیک اجرا شد. همچنین تعدیل بار روشنایی معابر بلواری در سطح شهرهای استان انجام شد.

وی در ادامه از اجرای اصلاح و بهینه روشنایی معابر استان ایلام در سال جاری خبر داد و گفت: در فاز اول این طرح، ۳۵۰۰ چراغ ال دی درحال نصب می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: در این راستا شناسایی و قطع برق مراکز استخراج رمز ارزها به صورت مستمر انجام و در دستور کار قرار دارد.

چاپ در شماره ی ۱۲۷۰روزنامه ی” یادگار امروز” مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۹

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور