اینترنت رایگان شرکت مخابرات لرستان برای ۲۱ مکان عمومی راه اندازی شد

 

خرم‌آباد –فائزه میردریکوندی،خبرنگاریادگارامروز-مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: اینترنت رایگان شرکت مخابرات برای ۲۱ مکان گردشگری، آموزشی و درمانی لرستان راه اندازی شد.

“نبی‌الله شمسی فر” در دیدار با استاندار لرستان افزود: توسعه فیبر نوری بین‌شهری در مسیرهای خرم‌آباد به کوهدشت در ۲ فاز در حال انجام است و در شهرستان دلفان نیز فیبرنوری نورآباد به “سرکشتی” انجام پذیرفته است.

شمسی فر ادامه داد: همچنین آزاد راه خرم‌آباد به پل زال در ۲ فاز، پلدختر به معمولان و ویسیان، سد رودبار به شاپورآباد الیگودرز نیز درمجموع به طول ۳۸۰ کیلومتر از جمله اقدامات مخابرات منطقه لرستان در توسعه شبکه فیبرنوری بوده است.

وی افزود: اتصال ۱۸ روستای شهرستان نورآباد به شبکه سلامت با تکنولوژی وای فای، رفع مشکل تغذیه و نیرو برخی مراکز پر ظرفیت استان شامل مرکز حضرت قائم خرم‌آباد، مرکز آیت‌اله بروجردی شهر بروجرد، مرکز امام(ره) کوهدشت و کل کافوهای نوری نصب شده در شهر پلدختر، دورود، نورآباد و برخی شهرستانها توسط مخابرات منطقه لرستان انجام شده است.

‌وی به انجام افزایش ضریب پایداری شبکه های انتقال استان اشاره کرد و گفت: در این راستا رینگ فیبرنوری و سیستمهای انتقال مسیر خرم آباد به الشتر، الشتر به نورآباد، خرم‌آباد به کوهدشت و پلدختر، تپه باوران به کوهدشت، اشترینان به بروجرد، چالانچولان به بروجرد برقرار شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: انجام توسعه ارتباطات سیار مطابق طرح یو اس او در مناطق روستایی سطح استان طبق برنامه ابلاغی وزارت ارتباطات و همراه اول، پروژه توسعه سایتهای شهری و تغییر و تعویض دکل سایتهای تلفن همراه به منظور بهینه سازی پوشش و افزایش سطح دسترسی مردم و پروژه اتصال به فیبر نوری سایتهای تلفن همراه شهری برای ارتقای کیفیت و پهنای باند و ایجاد آمادگی برای ارتقای سایتهای نسل چهارم به نسل پنجم همگام با سایر استانها از جمله خدمات این دستگاه در سال گذشته بوده است.

چاپ در شماره ی ۱۲۶۴روزنامه ی یادگار امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور