مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد:

عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی لرستان در معرفی زمین‌های مازاد

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌ی معرفی زمین‌های مازاد هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته‌اند.

وحید کرم‌الهی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به آمار راه‌ها و میزان راه های ساخته شده‌ی لرستان بیان کرد: در استان لرستان حدود ۸ هزار کیلومتر راه داریم که از این میزان ۶۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، ۴۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته، ۱۷۲ کیلومتر آزادراه و ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی چهار خطه است.
وی با بیان این‌که از مجموع ۶۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در لرستان، ۴۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت است، افزود: همچنین ۱۳۱ کیلومتر از راه‌های استان در دست اجرا می‌باشند که تا پایان امسال ۵۰ کیلومتر به راه‌های چهارخطه اضافه می‌شود.
کرم‌الهی به وضعیت جاده کوهدشت گریزی زد و عنوان کرد: جاده کوهدشت از دهه‌ی هشتاد در دست چهار خطه شدن است که از ۸۷ کیلومتر، ۷۴ کیلومتر چهارخطه شده و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده و در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین با اشاره به جاده بابازید_پل سیمره گفت: این مسیر از نظر ترافیک و موقعیت بسیار مهم است اما متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نیست و حداقل ۶هزار میلیارد اعتبار برای چهار خطه کردن آن لازم است.
وی به محور ازنا_ شازند نیز اشاره کرد ‌و ادامه داد: از ۳۴ کیلومتر محور ازنا_شازند که در حوزه استحفاظی لرستان است، ۲۵ کیلومتر به انجام رسیده و حوزه‌ی استحفاظی لرستان در بهار ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.
کرم‌الهی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: در استان لرستان ۱۴۸ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۴۰ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط شناخته شدند و برای اجرای این طرح یک‌هزار و ۶۲ هکتار زمین نیاز است که ۲۱۹ هکتار آن تامین شده و حدود ۷۸۰ هکتار کسری زمین داریم.
وی با بیان این‌که تکلیف اولیه بر اساس تامین زمین برای ۸۸ هزار واحد است، اظهار داشت: در مجموع سهم کلی مسکن شهری، روستایی، فرسوده و خودمالکی در لرستان ۱۱۶ هزار واحد است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: معرفی زمین‌های مازاد توسط دستگاه‌های اجرایی قانون است، اما دستگاه‌های اجرایی استان در این زمین هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته‌اند.
کرم‌الهی همچنین با اشاره به طرح‌های واگذاری زمین به خانوارهای واجد شرایط عنوان کرد: بر اساس قانون ۱۴۰۲، دولت مکلف است برای خانواده‌های دارای چهار فرزند که هر چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند، زمین رایگان تامین کند.
وی با بیان این‌که در خصوص زمین‌های دانشگاه لرستان فصل‌الخطاب ما قانون است، ادامه داد: باید اختلاف‌نظرها در خصوص واگذاری اراضی دانشگاه لرستان برای تولید مسکن ملی از طریق مجاری قانونی حل شود.
کرم‌الهی با اشاره به این‌که قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ابلاغ شده است، ادامه داد: در ماده ۱۰ این قانون آمده است همه وزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌هایی که تمام سرمایه و سهام آن‌ها متعلق به دولت است، مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب مکان‌یابی موضوع ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن قرار می‌گیرند ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه وشهرسازی اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص ایجاد شهرک یا شهر جدید خرم‌آباد اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی قراردادی برای ایجاد شهر یا شهرک جدید خرم‌آباد با شرکت عمران شهرهای جدید منعقد کرده که این طرح در حال مطالعه است.

وی در خصوص وضعیت صدور سند برای خانه‌های ساخته شده در اراضی ملی و مناطق حاشیه‌نشین شهرها بیان کرد: این مسئله مشکلی کشوری بود که توسط این اداره کل پیگیری و در قانون ۱۴۰۱ لحاظ شد، بنابراین افرادی که تا ۹۴ در اراضی ملی و سکونتگاه‌های رسمی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند، می‌توانند نسبت به پرداخت هزینه زمین و اخذ سند اقدام کنند که تاکنون یک‌هزار پرونده در این راستا تشکیل شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور