صدور بیش از یک‌هزار تاییدیه ایمنی آسانسور در لرستان

مدیرکل استاندارد استان لرستان گفت: در سال گذشته ۱۰۶۲ تاییدیه ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله در استان صادر شده است.

وحید والی‌زاده مرادی بیان کرد: در راستای استانداردسازی و اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسورها، برای ۴۳۹ مورد بازرسی اولیه، ۵۹۰ مورد بازرسی ادواری از آسانسورهای برقی و ۳۳ مورد بازرسی از آسانسور هیدرولیکی، تاییدیه ایمنی آسانسور صادر شد.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی (مسافربری) نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری هستند و موضوع لزوم اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.
والی‌زاده مرادی اظهار داشت: پیرو دستور دادستان مرکز استان، در راستای اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پلمب آسانسورهای غیراستاندارد در دستور کار کارشناسان این اداره کل برای سال جاری قرار گرفته است و همچنین در سال گذشته تعداد ۱۸ مورد آسانسور غیراستاندارد دستگاه‌های دولتی، مجتمع‌های تجاری، مسکن مهر، ساختمان‌های پزشکان و شخصی در سطح استان پلمب شده است.
مدیرکل استاندارد لرستان گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت تاییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیرمعتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۱۰ به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور