برخورد با عاملان خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی درایام پایانی سال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: با عاملان خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی خصوصاً در ایام پایانی سال به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

علی سالاروند اظهار داشت: متأسفانه هر ساله در ایام پایانی سال عده‌ای افراد فرصت‌طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های گیاهی همچون سنبل آبی و جانوری از جمله انواع لاک‌پشت‌ها، مارها و سمندر لرستانی و… می‌کنند که این عمل ممنوع و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.
وی افزود: به همین منظور اقداماتی همچون ایجاد پاسگاه‌های سیار محیط‌بانی در مناطق و زیستگاه‌های حساس سمندر لرستانی در استان، تشدید گشت و کنترل در این مناطق به صورت شبانه‌روزی، نظارت مستمر توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز، اماکن عمومی، میادین تره بار و دیگر مراکز عرضه گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در آستانه سال جدید در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
سالاروند عنوان کرد: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، علاوه بر اعلام از طریق سامانه ١۵۴٠، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام نمایند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور