استعفای نکونام و حذف فولاد از آسیا؛

بازی دو سر باخت!

(عباس دارایی/ یادگار امروز)

اختصاصی یادگار امروز- فولاد خوزستان تنها نماینده باقی مانده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با قبول شکست خفیف یک بر صفر برابر تیم متمول و پرستاره الهلال عریستان از حضور در مرحله ماقبل فینال این رقابت‌ها بازماند.

نماینده ایران که در مرحله قبل بر اقبر الفیصلی عربستان به پیروزی رسیده بود در بازی با الهلال نیز برخلاف همه پیش‌بینی‌ها یک بازی خوب و در دقایقی از بازی برتر از نماینده عربستان ارائه داد و در سه موقعیت نیز در آستانه گشودن دروازه الهلال پیش رفت اما ناکام ماند تا این‌که در دقیقه ۸۶ دروازه خود را گشوده دید و تلاش این تیم برای عبور از نماینده عربستان راه به جایی نبرد تا با سربلندی از این رقابت‌ها حذف شود.

فولاد می‌توانست با عبور از الهلال تاریخ‌ساز شده و برای اولین‌بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما این تاریخ‌سازی برای نماینده ایران در بازی با الهلال ناتمام ماند.

اتفاق ویژه برای فولادی‌ها اما نه با تکمیل تاریخ‌سازی که با استعفای سرمربی این تیم دو روز قیل از بازی با الهلال رقم خورد تا در آستانه دیدار نمایندگان ایران و عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شوک بدی به فولادی‌ها وارد شود.

این تیم در یکی از شب‌های تاریخی خود که به پیروزی برابر یکی از تیم‌های عربستانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود، به جای جشن و شادی، در شوک فرو رفت. جواد نکونام سرمربی فولاد ایران کمتر از ۳۰ دقیقه بعد از برد برابر الفیصلی عربستان، به کنفرانس مطبوعاتی رفت و استعفای خود را اعلام کرد، این خبر مثل بمب صدا کرد و تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها شد.

او پس از کنار رفتن گرشاسبی مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان دریافته بود که کار سختی برای ادامه کار دارد، عدم جذب مهاجم شروع اختلاف جواد نکونام با مدیران فولاد بود که با ماجرای موسی کولیبالی آغاز شد.

سرمربی فولاد قصد داشت با خارج کردن نام موسی کولیبالی از لیست، یک مهاجم جذب کند اما مدیران فولاد حاضر نشدند زیر بار خسارت ۵۰ هزار دلاری بروند و به همین دلیل هم این بازیکن ماندگار شد، نکونام می‌خواست با خروج کولیبالی یک مدافع و یک مهاجم که نامش گادوین منشا بود جذب کند اما مدیران فولاد این خواسته نکونام را محقق نکردند.

یکی دیگر از دلایل اختلاف نکونام با مدیران فولاد بحث عدم پرداخت پاداش به بازیکنان این تیم بود، فولاد در مرحله گروهی توانست صعود کند و به جمع ۸ تیم برتر غرب آسیا راه پیدا کند.

از آن زمان تا امروز هنوز فولادی‌ها پاداش صعود خود را دریافت نکرده‌اند، در سوی دیگر تیم‌های الشباب و الدحیل بابت صعود به هر یک از اعضای خود ۳۰ هزار دلار و الفیصلی حریف فولاد ۲۰ هزار دلار پرداخت کرده بودند و تیم عربستانی الفیصلی حتی اعلام کرده بود در صورتی که بتوانند فولاد را شکست دهند نفری ۱۰ هزار دلار به بازیکنان خود پاداش می‌دهند. نکونام اعتقاد داشت پرداخت پاداش می‌تواند بازیکنان را به لحاظ روحی در شرایط بهتری قرار دهد اما مدیران فولاد این خواسته او را نیز برآورده نکردند.

همزمان اخباری به نکونام رسیده بود که مدیران فولاد مذاکراتی با پورموسوی و ویسی دو مربی ایرانی و اسکوچیچ سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران انجام داده و این اقدام او را به شدت عصبانی کرد، فولاد با این شرایط به فطر رفت، الفیصلی را شکست داد اما نیم ساعت پس از این پیروزی، سرمربی از ادامه کار خودداری و استعفا کرد، نکونام در کنفرانس خود از واژه «احترام» استفاده کرد و گفت : ” به خاطر نبودن آن تصمیم به استعفا گرفته است. ”

در یک واکنش اولیه اعلام شد مدیران فولاد با استعفای نکونام مخالفند. مرغِ نکونام اما یک پا داشت و او از اتاق خود هم بیرون نیامد و با تهیه بلیط برگشت قبل از بازی تیمش با الهلال عربستان هتل را ترک و عازم تهران شد!

هیات مدیره فولاد با استعفای او موافقت و کناره‌گیری نکونام را روابط عمومی باشگاه فولاد خوزستان ” اوج گرفتن رفتارهای غیرحرفه‌ای با شانه خالی کردن از بار مسئولیت هدایت فنی تیم و ترک شبانه اردوی تیم بدون هماهنگی در یکی از بزنگاه‌های حساس تاریخ باشگاه فولاد ایران و درخواست‌های غیرمنطقی با هدف امتیازگیری ” قلمداد کرد!

نکونام از تیم کنار رفت، فولاد در یک شرایط سخت برابر الهلال یک بازی خوب و حساب شده ارائه داد اما آن‌چه در نهایت رخ داد، شکستی بود که نصیب طرفین شد. فولاد از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و نکونام نیز با یک رفتار غیرحرفه‌ای و استعفایی بدموقع که می‌توانست لااقل پس از بازی با الهلال صورت گیرد، نیز به حضورش در فوتبال خوزستان پایان داد!

 

(چاپ در شماره‌ ی ۱۲۱۴ روزنامه‌ی یادگار امروز

مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور