بهره‌‍‌برداری از ۸۵ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان گفت: در ایام دهه فجر ٨۵ پروژه با ٣٢٠ میلیارد تومان اعتبار که ۵٠ درصد آن آورده بخش خصوصی می‌باشد و برای ١۴٣١ نفر شغل جدید و تثبیت بیش از ۵٠٠ شغل دیگر را به‌همراه دارد، به بهره‌برداری می‌رسند.

خسرو شهبازی غربی در نشست خبری گرامی‌داشت دهه فجر بیان کرد: عمده طرح‌های مورد بهره‌برداری در بخش‌های آب و خاک، عشایر، عمرانی، تعاون روستایی و غیره می‌باشد.
وی تاکید کرد: بخش کشاورزی استان در امنیت غذایی نیازمند تحول جدی است تا وابستگی کشور به حداقل برسد.
رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برنامه‌های مجموعه را افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، حمایت از خریدهای تضمینی، جهش تولید در دیم‌زارها، افزایش بیمه محصولات کشاورزی، مبارزه با آفات گیاهی و دام، نحوه مدیریت استفاده صحیح از سموم، توسعه و ترویج اصلاح الگوی کشت، تکمیل زنجیره‌های تولید، توسعه دامپروری، اصلاح باغات، کمک به معیشت عشایر، توسعه گلخانه‌ای و غیره اعلام کرد.
شهبازی با بیان این‌که ساماندهی اوضاع کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه جزو دغدغه‌های اصلی سازمان برای احیای این زیست بوم است، اذعان کرد: سنددار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخل جزو برنامه‌های دیگر سازمان می‌باشد.
وی در خصوص وضعیت مناطق زلزله‌زده خوی نیز گفت: اماکن دامی استان عمدتا غیربهداشتی و مقاومت لازم را ندارند و باید با همت همگانی نسبت به اصلاح این اماکن اقدام کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور