تثبیت اشتغال هفت‌هزار و ۸۵۲ کارگر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از رفع مشکل ۲۹ واحد تولیدی استان و تثبیت اشتغال هفت هزار و ۸۵۲ کارگر در ۹ ماه گذشته خبر داد.

علی جهانی با بیان این‌که در راستای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی، ۲۹ واحد راکد و نیمه‌فعال استان زیر چتر حمایتی قرار گرفتند، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دولت و وزارت کار، حفظ و صیانت از اشتغال موجود است که برای این منظور با همکاری دیگر نهادهای اجرایی، نسبت به رصد و شناسایی بنگاه‌های مشکل‌دار اقدام شد تا مسائل آن‌ها در کمیته‌های تخصصی حل و فصل شود.
وی افزود: طی ۹ ماهه امسال ۱۴ کمیته استانی حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار با حضور دستگاه‌های اجرایی تخصصی در بخش‌های مختلف برگزار و مسائل و مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.
جهانی عنوان کرد: عمده مشکلات این واحدهای اقتصادی، جرائم و استمهال بدهی بانکی، مالیات، بیمه، سرمایه در گردش و موانع محیط زیستی بود که با رفع آن‌ها، بیش از هفت‌هزار فرصت شغلی تثبیت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: توسعه سه‌جانبه‌گرایی، اتخاذ روش‌های هوشمندانه و شیوه مدیریت صحیح، تدابیر خردمندانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی مرتبط از بروز تنش‌های کارگری و مشکلات پیش روی تولید جلوگیری می‌کند اما در هر صورت مشکلات تحریم و تورم بر اقتصاد واحدهای تولیدی تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: در این راستا حمایت همه‌جانبه دولت یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از این مشکلات برای واحدهای تولیدی می‌باشد.
جهانی در خصوص واحدهای اقتصادی فعال لرستان گفت: هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۱۵۷ واحد اقتصادی و تولیدی فعال با حداقل ۲ نفر بیمه شده تامین اجتماعی تا بیش از ۵۰ نفر کارگر در بخش‌های مختلف اقتصادی لرستان مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور