افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش غذاهای رستورانی

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس خاطرنشان کرد: عدم استقبال از غذای رستورانی بعد از شیوع بیماری کرونا آغاز، تورم موجود و افزایش نرخ غذاهای رستورانی موجب کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تقاضا شده است.

علی اصغر میرابراهیمی، با اشاره به افزایش نرخ کالاهای اساسی و تاثیر آن بر قیمت غذاهای رستورانی، گفت: تورم موجود در کشور بر قیمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، انواع ادویه، زعفران و …. تاثیر گذاشته است؛ رستوران‌داران نیز مصرف‌کننده محسوب می‌شوند و باید مواد اولیه پخت را با قیمت بالا خریداری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نرخ یک پرس غذا در رستوران‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟ تصریح کرد: اتحادیه بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت دارد نرخ‌ غذای رستورانی بعد از محاسبه قیمت مواد اولیه (باتوجه به فاکتور روز)، حقوق کارگری، بیمه، مالیات و ۲۰ درصد سود قانونی و ….. به دست می‌آید. نرخ غذا در واحدهایی که برنج طارم و هاشمی مصرف می‌کنند با نرخ واحدهایی که برنج خارجی استفاده می‌کنند باید متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس با اشاره به افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش رستوران‌ها، گفت: عدم استقبال از غذای رستورانی بعد از شیوع بیماری کرونا آغاز، تورم موجود و افزایش نرخ غذاهای رستورانی این کاهش تقاضا را تشدید کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور