آرد عشایر استان اردبیل از طریق فرمانداری‌ها توزیع می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: براساس تصمیم ستاد آرد و نان استان از این پس نحوه توزیع آرد عشایر استان به عهده فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف استان است.

علی نوبخت در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال که با حضور مدیرکل امور عشایری استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در فرمانداری خلخال برگزار شد، اعلام کرد: به دستور استاندار اردبیل و با تصویب ستاد آرد و نان استان کلیه امور مربوط به نحوه توزیع آرد سهمیه عشایر استان به عهده فرمانداری‌های شهرستان استان اردبیل خواهد بود.
وی با بیان این‌که در صورت عدم مراجعه برای دریافت سهم ماهانه عشایر استان از سوی هرکدام از شهرستان‌ها سهم آن ماه حذف شده و قابل بازگشت نیست، افزود: علت عدم دریافت سهمیه آرد ماه‌های مهر و آبان عشایر خلخال در این شهرستان عدم مکاتبه به موقع از سوی دستگاه ذی‌ربط و همچنین معرفی نکردن نماینده دریافت آرد از سوی شهرستان است.
نوبخت همچنین بیان کرد: هم‌اکنون میانگین سرانه آرد توزیعی در استان اردبیل حدود ۱۰.۵ کیلوگرم به ازای یک نفر در ماه است که با توجه به میانگین ۱۲ کیلوگرمی کشوری اندکی از شاخص کشوری پایین‌تر است.
وی از کاهش ۱۵۰ تنی آرد سهمیه عشایر استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: سهم آرد ماهانه عشایر استان از ۴۵۰ تن به ۳۰۰ تن کاهش یافته و با توجه به این امر آرد سهم عشایری خلخال نیز از ۲۰ ماهانه قبلی به ۱۳ تن در ماه جدید تقلیل یافته است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل با بیان این‌که هرگونه افزایش قیمت نان در این استان تابع تصمیمات کشوری است، اضافه کرد: تفاوت قیمت آرد دریافتی نانوایان در شهرستان‌ها نسبت به مرکز استان ناشی از اضافه شدن هزینه کرایه حمل آرد از کارخانه‌های مستقر در مرکز استان بوده و برای یکسان سازی قیمت آرد دریافتی نانوایان در همه مناطق استان و قبول هزینه کرایه حمل از سوی دولت نیز نیازمند تصمیم کشوری هستیم.
نوبخت با بیان این‌که ماهانه ۱۶ هزار تن آرد در بین ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی فعال در استان اردبیل توزیع می‌شود، افزود: از این میزان ۱۱ هزار تن آرد نوع یک و مابقی آرد نوع ۲ است که بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح نظارت و کنترل بر نانوایی‌ها با استفاده از دستگاه‌های «نانینو» گفت: تمام نانوایی‌های استان مجهز به «کارتخوان نانینو» هستند و با ثبت اطلاعات آن‌ها به صورت هفتگی، این اطلاعات رصد می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون میزان سهمیه و آرد توزیعی به نانوایان دقیقاً رصد می‌شود و حتی زمان و ساعت پخت و میزان فروش نان مشخص بوده و تمام تلاش ما جلوگیری از کم‌فروشی و توزیع خارج از شبکه آرد است.
نوبخت افزود: با نصب کارتخوان‌ها امکان بروز تخلف در بخش گران‌فروشی به حداقل رسیده و امیدواریم با اجرای کامل طرح آزادسازی قیمت‌ها، شرایط مطلوب‌تری را در حوزه آرد و نان شاهد باشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور