هشدار؛ تداوم خشکسالی در فصل سرما

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی درباره دمای هوا طی یک ماه گذشته و از ابتدای سال آبی جاری، گفت: از ابتدای سال آبی جاری و حتی طی ماه گذشته، دمای هوا حدود ۱.۴ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال و یا میانگین بلندمدت بود.

احد وظیفه درباره میزان بارش‌ها نیز بیان کرد: بسیاری از نقاط کشور، کم‌بارش بوده‌اند.

وی افزود: ما در سال جاری نیز کم و بیش شرایط سال گذشته را داریم و بارندگی‌ها کم‌تر از حد نرمال و الگوهای بزرگ مقیاس جوی کاملا نشان‌دهنده شرایطی مشابه سال گذشته است. با توجه به تغییراتی که در  دور پیوندها ‌و پهنه آب‌های مجاور کشور ایجاد می‌شود، احتمال این‌که در نیمه دوم زمستان و اوایل بهار وضعیت بارندگی‌ها بهتر از سال گذشته شود، وجود دارد.

وظیفه ادامه داد: به‌طور کلی نمی‌توان انتظار زمستان پربارشی داشت و بارندگی‌ها کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود اما نکته قابل توجه این است که امسال سومین سال کم‌بارش است و اثرات خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور حتی شدیدتر از سال گذشته خودنمایی خواهد کرد.

وی درباره دمای هوا در فصل زمستان اظهار داشت: دمای کشور تاکنون بیش از حد نرمال بوده است بنابراین انتظار زمستان خیلی سرد و زیر حد نرمال را نداریم. طی یک پیش‌بینی فصلی نمی‌توانیم انتظار دمای کمتر از میانگین فصلی در زمستان داشته باشیم و دما در محدوده نرمال و بیش از نرمال ۳۰ سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور