آلودگی هوا مراجعه مردم به اورژانس‌ها را ۲۰ درصد افزایش داد

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آلودگی هوا طی یک هفته اخیر بار مراجعه مردم به اورژانس‌ها و مراکز درمانی را به دلیل بیماری‌های تنفسی و قلبی ۲۰ درصد افزایش داد.

عباس شاهسونی افزود: مناطق جنوبی و جنوب غرب تهران بیشترین آلاینده‌های هوا را دارند به طوری که در روزهای اخیر میزان دی اکسید گوگرد در این مناطق سه تا پنج برابر افزایش دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: مهم‌ترین آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور ذرات PM۲.۵ است و در زمان افزایش این آلودگی شاهد افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها هستیم که عامل مهم تنگی نفس و بیماری‌های قلبی و سکته مغزی محسوب می‌شود.

شاهسونی در ادامه تصریح کرد: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر رعایت حدود مجاز مواجهه شغلی با ترکیبات آلی فرار (VOC ) است و در زمان آلودگی هوا برای محافظت کارکنان جایگاه‌های سوخت و شهروندان از خطرات و زیان‌های ناشی از ترکیبات آلی فرار بنزین به ویژه ماده سرطان‌زای بنزن، اجرای کامل طرح «کهاب» در کنار سایر تدابیر لازم برای کاهش آلودگی هوا مانند افزایش کیفیت بنزین ضروری است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی هوا گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان باید تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند و ورزشکاران از ورزش در فضای باز بپرهیزند همچنین افرادی که باید در محل کار حاضر شوند، کمتر در فضای باز حضور داشته باشند زیرا در این شرایط، امکان افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان همچنین افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

شاهسونی بیان کرد: وزارت بهداشت با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با کنترل آلاینده‌های هوا و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط، در زمان آلودگی هوا کمیته اضطرار تشکیل می‌دهد و زمانی شاخص آلاینده‌ها در حدی که برای سلامت مردم خطرناک باشد، اقدام به اعلام شرایط اضطرار می کند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور