کنترل چوب‌آلات ورودی به کارخانه‌های تولید ام‌دی‌اف اردبیل با استقرار یگان حفاظت منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با استقرار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مبادی ورودی کارخانه‌های تولید ام‌دی‌اف استان، چوب‌آلات ورودی به این کارخانه‌ها کنترل می‌شود.

محمود قلی‌زاده ضمن اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس دستور دادستان مرکز استان به‌منظور جلوگیری از قاچاق چوب‌آلات جنگلی و بدون مجوز، اکیپ‌های ثابت یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی کارخانه‌های تولید ام‌دی‌اف استان مستقر شده و چوب‌آلات ورودی به این کارخانه‌ها را کنترل و مورد بررسی قرار می‌دهند.
وی افزود: حمل چوب گونه‌های مختلف درختان جنگلی و غیرجنگلی، بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است و حمل و نقل آن‌ها منوط به اخذ مجوز از سوی منابع طبیعی است. در این راستا محموله‌های غیرمجاز به نفع دولت ضبط می‌شوند.
قلی‌زاده تصریح کرد: براساس ضوابط و مقررات، حمل چوب باغی نیز نیازمند دریافت مجوز است که اگر این جابه‌جایی در محدوده هر استان باشد، صدور مجوز برعهده رییس اداره شهرستان و خارج از محدوده استان برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان است.
مدیرکل منابع طبیعی اردبیل خاطرنشان کرد: برای شناسایی چوب‌های شخصی از چوب‌های قاچاق لازم است مردم برای حمل چوب درختان زمین شخصی یا باغ خود از منابع طبیعی مجوز بگیرند و در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز و قطع درختان جنگلی در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۵۰۴و ۱۳۹ به‌صورت شبانه‌روزی مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع نمایید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور