چه تعداد از جمعیت کشور در بافت فرسوده سکونت دارند؟

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که حدود یک چهارم از کل جمعیت را شامل می‌شود در محدوده بافت فرسوده که هدف نوسازی، بهسازی و بازآفرینی شهری است، زندگی می‌کنند.

مهدی هدایت افزود: یکی از معضلاتی که تمام مدیران نوسازی کلانشهرها مطرح می‌کنند، مشکلات مربوط به محدوده‌هایی است که در کنار بافت‌های تاریخی قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: از میراث فرهنگی خواستیم این بافت‌ها دوباره بازتعریف شوند و تسهیلات منعطف‌تری برای احیای این بافت‌ها در نظر گرفته شود. همچنین تسهیلاتی فراهم شود تا ساکنان بافت‌های تاریخی با انگیزه بیشتری بتوانند اقدام به نوسازی کنند در حال حاضر ساکنان این بافت‌ها از زندگی عادی خود محروم شده و باید شرایطی فراهم شود تا انگیزه بهسازی و نوسازی خانه‌هایی که در بافت تاریخی قرار گرفته فراهم شود.

هدایت ادامه داد: از وزارت کشور نیز درخواست کردیم تا با توجه به اینکه ساختارهای نوسازی ساختارهای یکسانی در کلانشهرها نیستند و این سازمان‌ها برای ماموریت بزرگ ساختارشان تعریف نشده است، به مانند شهر تهران؛ یک ساختار یکنواخت ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین اظهار داشت: تمام کلانشهرها معتقدند در بافت‌های فرسوده بیشتر به حل مشکلات نیاز است تا اعتبارات مالی.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور