تجهیزات توانبخشی زیر پوشش بیمه‌ای قرار گیرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار کرد: هزینه تجهیزات توانبخشی در کشور زیاد و سرسام‌آور است بنابراین حمایت بیمه‌ها برای زیر پوشش قراردادن این تجهیزات ضروری است.

مسعود فلاحی افزود: ۱۵ تا ۱۶ درصد افراد دنیا دچار معلولیت یا ناتوانی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌ها این ناتوانی‌ها را می‌توان برطرف کرد تا آن‌ها در جامعه به راحتی زندگی کنند.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر موضوع فناوری به لحاظ خودکفایی و اهمیت مورد تاکید مسئولان است، اظهار داشت: این حوزه بسیار وسیع بوده و شامل فناوری دارویی که از موارد تکنولوژیک هستند، بیوتکنولوژی و زیست‌فناوری، پرونده الکترونیک و گیاهان دارویی است که سهم بزرگی از تجارت را در دنیا دارد.

فلاحی ادامه داد: افراد معلول یا دارای ناتوانی نیاز مبرم به تجهیزات توانبخشی دارند که به راحتی بدون نیاز به کسی کارهای شخصی را انجام دهند و باید سازمان‌های بیمه‌گر با پوشش بیمه‌ای این تجهیزات به ارتقای سلامت جسم و روان آن‌ها کمک کنند.

وی با بیان این‌که بیشتر تجهیزات توانبخشی وارداتی است، تصریح کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای نخستین بار جشنواره ملی فناوری توانبخشی را برگزار می‌کند تا به همراه پزشکان و کارشناسان به ارائه ایده‌ها و مقالات در زمینه ارتقای محصولات توانبخشی استاندارد برای رفع نیاز معلولان بپردازد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور