طلا بخریم یا نه؟

عبدالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه گفت: در دو روز ابتدایی هفته به دلیل تعطیلی بازار جهانی شاهد درجا زدن و اصلاح کم قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم؛ ولی به نظر می‌رسد دوشنبه و سه‌شنبه افزایشی شدن قیمت طلا و سکه را تجربه کنیم.

وی افزود: البته این تغییرات قیمتی و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به چند دلیل تا شب عید ادامه دارد.

محمدولی با بیان این‌که افزایشی شدن قیمت‌ها در بازار در سه ماهه پایانی سال مسبوق به سابقه است، تصریح کرد: نخستین دلیل افزایش قیمت‌ها در سه ماهه پایانی سال، آغاز سال میلادی جدید در دی ماه و روند تسویه حساب‌های شرکت‌هاست.

وی ادامه داد: همچنین سال جدید چینی را داریم که البته جمعیت چینی‌ها هم در کشور ما کم نیست. از طرف دیگر ماه‌های پایانی سال است که به تبع آن، نوسانات قیمت سکه و طلا همچون سال‌های گذشته بیشتر از قبل می‌شود.

این کارشناس بازار طلا و سکه دلیل دوم جهش قیمت‌ها در بازار را مربوط به افزایش قیمت انس طلا می‌داند.

محمدولی در مورد پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار بیان کرد: به نظر می‌رسد در سه ماه آینده نیز شاهد تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود. البته شدت آن مثل گذشته نیست، چون اتفاقات خوبی در زیرساخت‌ها در حال وقوع است.

وی در پایان توصیه کرد: کسانی که می‌خواهند وارد بازار طلا و سکه شوند هیچ‌گاه برای کوتاه‌مدت ورود پیدا نکنند، چون سرمایه‌گذاری در طلا و سکه در کوتاه‌مدت ریسک بالایی دارد. البته بازار طلا و سکه مطمئن‌ترین بازاری است که می‌تواند محل امنی برای سرمایه‌گذاران باشد و اطمینان‌بخشی را به صاحبان سرمایه بدهد به شرطی که در میان‌مدت و بلندمدت به بازار ورود پیدا کنند نه در کوتاه مدت، چون ریسک سرمایه‌گذاری در طلا و سکه در کوتاه‌مدت بسیار زیاد است.

 

(چاپ در شماره‌ ی ۱۱۴۵ روزنامه‌ی یادگار امروز

مورخ ۲۱ آذر ۱۴۰۱)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور