۱۰ میلیون؛ هزینه نگهداری ماهانه هر معلول در مراکز شبانه‌روزی

درحالی در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت کمک هزینه معیشت مراکز نگهداری شبانه‌روزی بهزیستی به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته و از دو میلیون تومان برای هر نفر در ماه به ۳ میلیون تومان رسیده است که رئیس هیات مدیره مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران گفت: هزینه هر فرد دارای معلولیت در مراکز شبانه‌روزی ماهانه معادل ۱۰ میلیون تومان است.

ناهید یارمحمدی در توضیح بیشتر با انتقاد از میزان رشد کمک هزینه مراکز نگهداری روزانه، اظهار داشت: درحالی ۹ ماه از سال گذشته که به تازگی یارانه مراکز بعد از کش و قوس‌های فراوان در هیات وزیران افزایش پیدا کرده و کمک هزینه مراکز روزانه با رشد ۳۵ درصدی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان افزایش یافته که امسال با تورم بالا مواجه هستیم، چرا که ماهانه برای هر فرد ۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هزینه می‌کنیم حال آن‌که کمک هزینه مراکز روزانه اکنون به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به این‌‌که علاوه بر خدمات توانبخشی برای افراد تحت پوشش نگهداری در مراکز روزانه نیز سرویس ایاب و ذهاب جهت رفت و آمد به مرکز در راستای دریافت خدمات توانبخشی در نظر گرفته شده است، یادآور می‌شود: کمک هزینه مراکز شبانه‌روزی نیز از دو میلیون تومان برای هر نفر در ماه به ۳ میلیون تومان افزایش یافته و این درحالیست که هزینه ماهانه هر فرد دارای معلولیت معادل ۱۰ میلیون تومان است که این رقم هزینه‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاری پرستار و فیزیوتراپ و خوراک پوشینه را شامل می‌شود. البته بخشی از هزینه‌ها توسط خیرین و مشارکت‌های مردمی پرداخت می‌شود و اگر این کمک‌ها به مرکز ارائه نمی‌شد بالطبع با تعطیلی مراکز روزانه مواجه بودیم.

وی در این راستا به مشکلات افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد و معتقد است که خانواده‌های دارای معلولان ضایعه نخاعی دچار مشکلات اقتصادی هستند، زیرا این بیماران نیازمند لوازم بهداشتی هستند.

یارمحمدی همچنین گفت: مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران برای افزایش کمک هزینه معیشت مراکز غیردولتی و مستمری معلولان در سال ۱۴۰۲ نامه‌نگاری‌هایی با مجلس و سازمان بهزیستی انجام خواهد داد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور