نایب رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال و لیتوگرافی گفت: وضعیت فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی این صنعت را دچار مخاطره کرده و ناآرامیها اولین آسیب خود را به تبلیغات زدهاند؛ چرا که کسب و کارها در گام نخست برای کنترل هزینه، تبلیغات را حذف میکنند.
جلال ذکایی بیان کرد: به زودی با هماهنگیهای انجام شده با اتاق اصناف ایران دو رسته دیگر نیز زیرمجموعه این اتحادیه قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: مجوز ۲۰۰۰ کانون تبلیغات از سوی وزارت فرهنگ صادر شده و در حال حاضر ۵۰۰ کانون تبلیغات به صورت فعال در کشور فعالیت دارند که تنها ۷۰ نفر عضو اتحادیه هستند. به همین دلیل به دنبال ساماندهی کانونها و تسهیل اخذ مجوز صنفی برای این بخش هستیم تا بتوانند با فعالیت قانونی و رسمی از امکانات اتحادیه نیز بهرهمند شوند.
ذکایی با اشاره به ظرفیت سرمایهگذاری صنعت تبلیغات، تصریح کرد: میتوانیم شرایط مناسبی را برای جوانان جویای کار فراهم کنیم با این وجود این صنعت بسیار حساس و آسیب پذیر است و با هر شوکی دچار مشکل میشود. برای مثال وضعیت فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی این صنعت را دچار مخاطره کرده است.
به گفته نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافی، آمار دقیقی از زیان این صنف از اختلال در اینترنت وجود ندارد، اما شنیدهها حاکی از آسیب ۱.۵ میلیارد دلاری کسب و کارهای مجازی با ایجاد محدودیت در اینترنت است. شرایط کنونی ضربه جدی به بازاریابی دیجیتال وارد کرده است.
دیدگاه ها