آیا طرح جهاد کالا توان خرید را بالا می‌برد؟

به صدا در آمدن زنگ خطر برای تولیدکنندگان لوازم‌خانگی

اخیراً طرح ملی توان خرید با هدف حمایت از کالای ایرانی و با عنوان «جهاد کالا»، با حضور قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس، مهدی کریمی رئیس شورای عالی جهاد کالا و امید قالیباف سخن‌گوی وزارت صمت به صورت رسمی افتتاح شد.

در این طرح، حذف واسطه‌ها و واریز مستقیم منابع مالی به حساب تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی اولویت مجموعه جهاد کالا بوده تا به این واسطه، مصرف‌کننده نهایی با کمترین هزینه بتواند کالای مورد نیاز خود را تهیه کند.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با گسترش نیوز، پیرامون اجرایی شدن طرح جهاد کالا و در رابطه با حمایت از کالای ایرانی گفت: با این طرح فروشندگان و واسطه به مشکل می‌خورند. حذف واسطه‌ها و واریز مستقیم منابع مالی به حساب تولید کننده لوازم خانگی در اولویت این طرح قرار دارد.

وی افزود: تولیدکنندگان مخالف طرح توان خرید هستند اما مسئولان از این طرح حمایت می‌کنند و قبول ندارند که این کار به بن‌بست می‌رسد. بسیاری از کارشناسان معتقدند این طرح با شکست روبه‌رو می‌شود و بهتر است این‌گونه تسهیلات به تولیدکنندگان داده شود نه مصرف‌کننده!

پازوکی چالش‌های طرح توان خرید را این‌گونه بیان کرد: دولت باید در نظر بگیرد که با شروع این طرح واحدهای صنفی به مشکل می‌خورند و چگونه باید کالای خود را به فروش برسانند؟ ما تنها در تهران ۲۵۰۰ واحد صنفی فعال لوازم خانگی داریم که در حال فعالیت هستند و اجرای این طرح کسبه فعال در تهران را با مشکل رو به رو می‌کند.

وی عنوان کرد: در تمامی دوران فروشندگان مشکلات بیمه و مالیات و این‌چنین دغدغه‌ها را داشتند. با انجام این طرح به نظر می‌رسد کسبه کاملاً حذف می‌شوند. کسبه هم اجازه فروش محصولات وارداتی را ندارند و هم با این کار حتی دیگر نمی‌توانند محصولات داخلی خود را به فروش برسانند به این صورت از دو سمت موردحمله قرار می‌گیرند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور