سکه، سقف‌شکنی کرد

(میناسادات حسینی/ گروه اقتصادی یادگار امروز)

مشاهدات بازار طلا و سکه نشان می‌دهد بازار در تلاطم است؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی دیروز سقف‌شکنی کرده و با قیمت ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید که بالاتر از قیمت طلا در روز پنجشنبه است.

فعالان بازار سکه معتقدند اگر سکه به پیشروی خود ادامه دهد، مرز مقاومتی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را نیز پشت سر خواهد گذاشت. این در حالی است که سکه در حال حاضر قیمتی را تجربه می‌کند که پیش از این چنین قیمتی را به خود ندیده است. در این میان سوال اصلی این است که آیا طلا و سکه بیش از این گران خواهند شد و آیا الان زمان مناسبی برای خرید هست یا خیر؟

یک فعال بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر سکه در سقف قیمتی تاریخی خود معامله می‌شود. فلز زردرنگ داخلی در حول و حوش ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد که این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه افزایشی ۱۵۰ هزار تومانی داشته است.

محمد کشتی آرای با بیان این‌که سه عامل در این بازار موجب افزایش یا کاهش قیمت سکه و طلا می‌شود، ادامه داد: این سه عامل شامل قیمت انس جهانی، قیمت ارز و سکه و عرضه و تقاضا است.

به گفته این کارشناس بازار طلا و سکه، سه عامل قیمت انس جهانی و ارز و سکه و افزایش یا کاهش تقاضا در بازار می‌تواند قیمت‌ها را تغییر بدهد.

وی افزود: به طور متوسط قیمت انس طلا نسبت به هفته گذشته ۴ دلار و نسبت به روز پنج شنبه حدود ۱۰ دلار افزایش قیمت داشته است. همچنین قیمت دلار هم حدود ۳۰۰ تومان گران شده است؛ عامل سوم هم تقاضاست که تقاضا در بازار فیزیکی برای خرید سکه و طلا افزایش پیدا کرده است، بنابراین این سه عامل باعث شده قیمت طلا و سکه با افزایش همراه باشد.

این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد پیش بینی قیمت سکه و طلا تا پایان هفته گفت: با توجه به عواملی که به آن‌ها اشاره شد، این عوامل فعلا خیلی قابل تغییر نیست.

 

(چاپ در شماره‌ ی ۱۱۳۳ روزنامه‌ی یادگار امروز

مورخ ۷ آذر ۱۴۰۱)

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور