۲ میلیون ساخت و ساز غیرمجاز در کشور وجود دارد

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: با وجود اجرای قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی (مصوب ۱۳۷۴)، بیش از ۲ میلیون ساخت و ساز غیرمجاز در کشور وجود دارد که باید مسیر قانونی برای تعیین تکلیف این بناها به سرعت طی شود.

صفدر نیازی اظهار داشت: امسال ۸۰ هزار مورد تغییر کاربری در کشور شناسایی شده که بخشی مجاز و بخشی هم در حین ارتکاب متوقف شده و با ۲۷ هزار مورد هم برخورد قانونی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی، افزود: در سال‌های گذشته گرایش به گریز از شهرهای شلوغ به سمت مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی، تغییر کاربری‌ها را افزایش داده که اقدام پیشگیرانه و آگاه‌سازی نقش موثری در توقف آن دارد.

وی از رفع تداخل ۴.۵ میلیون هکتار از زمین های مستثنیات کشور خبر داد و بیان کرد: بیش از یک میلیون هکتار از این میزان معادل ۲۵ درصد رفع تداخل شده است.

نیازی با بیان این‌که برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۲ پرونده رفع تداخل در کل کشور بسته شود، ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ پلاک رفع تداخل شده که ۲ هزار و ۱۹۲ پلاک آن امسال رفع تداخل شده است این یعنی یک سوم رفع تداخلات اراضی امسال صورت گرفته که عدد قابل قبولی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور