دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران:

۹۰۰ هزار واحد خالی در کشور متعلق به بانک‌هاست!

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: فروش این منابع به‌ویژه برج‌هایی که برخی بانک‌ها در مناطقی همچون الهیه، زعفرانیه و غیره در تهران دارند، مشکلات تولیدی کشور را رفع خواهد کرد.

حمیدرضا غزنوی اظهار کرد: قوانین مناسبی برای حمایت از پیشران‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ که در تولید ثروت در کشور موثرند وجود ندارد. مشکل تا آنجاست که حتی وقتی از پیشران‌های اقتصادی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس صحبت می‌شود، بحث تازه‌ای برای نمایندگان است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که باید در استراتژی‌های صنعتی‌مان تجدیدنظر کرده و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آن را نیز فراهم کنیم.

وی افزود: برنامه پنج ساله صنعتی در کشور وجود ندارد و حتی برنامه پنج‌ساله برای انتخاب صنایع مزیت‌دار نداریم؛ امروز در تدوین برنامه هفتم توسعه باید این مسائل را در نظر داشته باشیم.

غزنوی بیان کرد: در شرایط کنونی، وام و تسهیلات کمتری برای تأمین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدها داده می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با تقسیم بانک‌های کشور به دو دسته، عنوان کرد: دسته نخست بانک‌هایی هستند که زیان انباشته دارند، اما با وجود این به راحتی در حال کار کردن هستند و حتی سود بیشتری برای جذب سپرده‌های بیشتر مردم در نظر می‌گیرند. دسته دوم بانک‌هایی هستند که می‌توانند تسهیلات ارائه کنند، اما قوانین موجود سبب شده تا به سمت تولید و ارائه تسهیلات به این بخش نروند.

به گفته غزنوی، مطابق آمارها از ابتدای امسال تاکنون کمتر از ۴۰ درصد تسهیلات سهم صنعت در کشور از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تعداد بسیار زیادی برج‌ها و خانه‌های خالی متعلق به بانک‌ها در کشور وجود دارد که سال‌هاست خالی از سکنه هستند و استفاده‌ نمی‌شوند و هرچند قانون برای مقابله با این رویکرد بانک‌ها وجود دارد، اما تاکنون اقدامی علیه آن‌ها انجام نشده است. برخی آمارها حاکی از وجود یک میلیون و ۷۴۰ هزار واحد خالی در کشور است که بیش از ۹۰۰ هزار واحد آنه‌ا متعلق به اشخاص حقوقی به‌ویژه بانک‌هاست.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور