لرستان بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان از عصر پنجشنبه، گفت: آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای شهری از پیش بینی‌های موثر این سامانه است.

بهروز مرادپور بیان کرد: زمان شروع فعالیت سامانه از عصر پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده است که ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعد و برق، کاهش دما، احتمال ریزش تگرگ در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، رگبار برف، وزش باد شدید لحظه‌ای و خطر اصابت صاعقه را برای استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، احتمال شکسته شدن سرشاخه‌های درختان، سقوط اشیا و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

مرادپور تصریح کرد: بر این اساس احتیاط در سفرهای برون شهری، فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، استحکام سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی (جمع آوری محصولات) و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به این‌که تمرکز بارش های این سامانه برای ساعاتی از روزهای جمعه و شنبه می باشد، خاطرنشان کرد: طی امشب تا فردا صبح برای نقاطی از استان علاوه بر ابرناکی، بارش‌هایی به‌صورت پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور